Tuesday, July 07, 2020

Cherry Soup recipe.


Cherry soup recipe

Ingredients in this recipe:

  • 0.5 kg of morello cherry
  • 5 teaspoons of brown sugar
  • half a cup of the cream
  • 1 tea spoon of wheat flour
  • cinnamon
  • orange peel (optional)
  • pasta (optional)
 Wash 0.5 with the kg of the morello cherry and pit it.
  1. Throw half of the morello cherry into the pot, pour water in order to cover half of the cherries. Add five teaspoonfuls of the sugar, mix and start heating.
  2. Let Morello cherries be cooked in boiling water for about 2-3 minutes.
  3. Next remove the pot from the cooker and pour some small amount of water so that all fruits are now covered.
  4. Add sugar (brown sugar would be the best) and cinnamon. Add both ingredients according to your taste.
  5. Add a teaspoon of the wheat flour to half a cup of the cream. Mix precisely.
  6. Pour the cream with the flour into the pot with cherry soup, then mix and put on the cooker again.
  7. Lead to boiling. Cook 2-3 minutes stirring incessantly. Taste and add some sugar if needed.
  8. The Morello cherry soup is ready. Put remaining raw cherries with portions into the plates and fill with already prepared soup. Sprinkle with shredded orange skin if you wish.
  9. Cherry soup could be served warm or cold. Cold cherry soup constitutes an excellent dessert during hot days. At many polish homes, the soup is usually served with pasta. If you wish you can use the pasta (some kind of pasta that you like).
  10. Personally, I like the soup better using raspberries but you can use almost any kind of berries.
I'm happy the zameldowanie debacle is over. I arrived on time for the meeting, gave the lady my documents and then she told me the 2 problems with it. First, I didn't have my passport with me and she said my karty pobitu wasn't enough. Second. she said my karty pobitu had expired in May. Karty pobitu=residence permit. I tried to tell her, in my wonderful knowledge of Polish, that I had an application for renewal of it since April but because of Covid-19, nothing was done with it until June 1st. I had a copy of the immigration department's letter telling me I had 60 days to submit my zameldowanie, necessary for a new permit. She told me to take a seat while she takes to her supervisor about it all.  20 minutes later she returned and typed out a new zameldowanie. I thanked her, came home, put it in an envelope, and used registered mail to send it to immigration. I hope by next Monday I can check when I can pick it up.

While Joan was having therapy with Bartosz, I went to Pestka(shopping center) to buy a new belt. Even eating 3 meals a day now which is unusual for me, I've lost enough weight that my pants only stay up because of my hips.  Nothing fits like it did 3-4 months ago. I don't really know how much I have lost. Maybe it's the stress that has caused it or something else. I'm certainly not getting fat from my cooking. Maybe I should start drinking beer but I dislike it.

Przepis na zupę wiśniową

Składniki w tym przepisie:
0,5 kg wiśni Morello
5 łyżeczek brązowego cukru
pół filiżanki śmietany
1 łyżeczka do herbaty mąki pszennej
cynamon
skórka pomarańczowa (nieobowiązkowo)
makaron (nieobowiązkowo)
Umyj 0,5 kg wiśni Morello i wydruluj je.

Wrzuć połowę wiśni Morello do garnka, zalej wodą, aby połowy ich wysokości . Dodaj pięć łyżeczek cukru, zamieszaj i zacznij podgrzewać.

Wiśnie Morello gotujemy we wrzątku około 2-3 minuty.

Następnie zdejmij garnek z kuchenki i wlej niewielką ilość wody, aby wszystkie owoce zostały przykryte.

Dodaj cukier (najlepszy byłby cukier brązowy) i cynamon, oba składniki w zależności od smaku.

Dodaj łyżeczkę mąki pszennej do połowy szklanki śmietany. Dokładnie wymieszaj.

Śmietanę z mąką wlej do garnka z zupą wiśniową, następnie wymieszaj i ponownie postaw garnek na kuchence

Doprowadź do wrzenia. Gotować 2-3 minuty bez przerwy mieszając. Smakujemy i w razie potrzeby dodajemy trochę cukru.

Zupa wiśniowa Morello jest gotowa. Porcję pozostałych surowych wiśni wyłóż na talerze i napełnij już przygotowaną zupą. Na życzenie posyp poszatkowaną skórką pomarańczową.

Zupa wiśniowa może być podawana na ciepło lub na zimno. Zupa wiśniowa na zimno stanowi doskonały deser w gorące dni. W wielu polskich domach zupę podaje się zazwyczaj z makaronem. Jeśli chcesz, możesz skorzystać z makaronu, który lubisz.

Osobiście bardziej lubię zupę z malinami, ale można użyć prawie każdego rodzaju jagód.

Cieszę się, że sprawa z zameldowaniem zakończyła się. Przyjechałem na spotkanie na czas, dałem pani moje dokumenty, a potem opowiedziała mi o 2 problemach z nim związanych. Po pierwsze, nie miałem przy sobie paszportu, a ona powiedziała, że moja karta pobytu nie wystarczy. Po drugie, powiedziała, że moja karta wygasła w maju. Karty pobytu=zezwolenie na pobyt. Próbowałem jej powiedzieć, korzystając z mojej wspaniałej znajomości języka polskiego, że miałem wniosek o przedłużenie go od kwietnia, ale z powodu Covid-19, do 1 czerwca nic z nim nie zrobiono. Miałam kopię listu z wydziału imigracyjnego mówiącego, że mam 60 dni na złożenie zameldowania, niezbędnego do uzyskania nowego zezwolenia. Powiedziała mi, żebym usiadł, a ona zabrała to wszystko do swojego przełożonego. 20 minut później wróciła i wypisała nowe zameldowanie. Podziękowałem jej, wróciłem do domu, włożyłem do koperty i wysłałem listem poleconym do urzędu imigracyjnego. Mam nadzieję, że do przyszłego poniedziałku będę mógł sprawdzić, kiedy będę mógł je odebrać.

Podczas gdy Joan miała terapię z Bartoszem, ja poszedłem do Pestki (centrum handlowe) kupić nowy pasek. Nawet jedząc teraz 3 posiłki dziennie, co jest dla mnie niezwykłe, schudłem na tyle, że moje spodnie pozostają w górze tylko z powodu bioder. Nic nie pasuje tak, jak 3-4 miesiące temu. Naprawdę nie wiem, ile straciłem. Może to stres to spowodował, albo coś innego. Na pewno nie przytyję od mojego gotowania. Może powinienem zacząć pić piwo, ale nie podoba mi się to.
Gdy Joan była na terapii z Bartoszem, poszedłem do Pestki (centrum handlowego), aby kupić nowy pas. Nawet teraz jedząc 3 posiłki dziennie, co jest dla mnie niezwykłe, schudłem na tyle, że moje spodnie pozostają tylko z powodu bioder. Nic nie pasuje tak jak 3-4 miesiące temu. Naprawdę nie wiem, ile straciłem. Może to stres spowodował to lub coś innego. Na pewno nie przytyję z gotowania. Może powinienem zacząć pić piwo, ale mi się nie podoba.

Receta de sopa de cereza
Ingredientes en esta receta:
0,5 kg de guinda
5 cucharaditas de azúcar morena
media taza de crema
1 cucharadita de harina de trigo
canela
piel de naranja (opcional)
pasta (opcional)

 Lave 0.5 con el kg de la guinda y páselo.

Tira la mitad de la guinda a la olla, vierte agua para cubrir la mitad de las cerezas. Agregue cinco cucharaditas de azúcar, mezcle y comience a calentar.

Deje que las cerezas Morello se cocinen en agua hirviendo durante aproximadamente 2-3 minutos.

Luego retire la olla de la olla y vierta una pequeña cantidad de agua para que todas las frutas estén cubiertas.

Agregue azúcar (el azúcar moreno sería lo mejor) y canela. Agregue ambos ingredientes según su gusto.

Agregue una cucharadita de harina de trigo a media taza de crema. Mezclar con precisión.

Vierta la crema con la harina en la olla con sopa de cerezas, luego mezcle y vuelva a poner en la olla.

Llevar a ebullición. Cocine 2-3 minutos revolviendo sin cesar. Pruebe y agregue un poco de azúcar si es necesario.

La sopa de cerezas Morello está lista. Ponga las cerezas crudas restantes con porciones en los platos y rellene con la sopa ya preparada. Espolvorea con piel naranja rallada si lo deseas.

La sopa de cerezas se puede servir caliente o fría. La sopa fría de cereza constituye un excelente postre durante los días calurosos. En muchos hogares polacos, la sopa generalmente se sirve con pasta. Si lo desea, puede usar la pasta (algún tipo de pasta que le guste).

Personalmente, me gusta más la sopa con frambuesas, pero puedes usar casi cualquier tipo de bayas.

Estoy feliz de que la debacle de zameldowanie haya terminado. Llegué a tiempo a la reunión, le di mis documentos a la señora y luego me contó los 2 problemas que tenía. Primero, no tenía mi pasaporte conmigo y ella dijo que mi karty pobitu no era suficiente. Segundo. ella dijo que mi karty pobitu había expirado en mayo. Karty pobitu = permiso de residencia. Traté de decirle, en mi maravilloso conocimiento del polaco, que tenía una solicitud de renovación desde abril, pero debido a Covid-19, no se hizo nada hasta el 1 de junio. Tenía una copia de la carta del departamento de inmigración diciéndome que tenía 60 días para presentar mi zameldowanie, necesario para un nuevo permiso. Ella me dijo que tomara asiento mientras habla con su supervisor sobre todo. 20 minutos más tarde regresó y escribió una nueva zameldowanie. Le di las gracias, volví a casa, lo puse en un sobre y utilicé el correo certificado para enviarlo a inmigración. Espero que para el próximo lunes pueda verificar cuándo puedo recogerlo.

Mientras Joan recibía terapia con Bartosz, fui a Pestka (centro comercial) a comprar un cinturón nuevo. Incluso comiendo 3 comidas al día, lo cual es inusual para mí, he perdido suficiente peso como para que mis pantalones solo se queden levantados debido a mis caderas. Nada encaja como lo hizo hace 3-4 meses. Realmente no sé cuánto he perdido. Tal vez es el estrés que lo ha causado o algo más. Ciertamente no estoy engordando con mi cocina. Tal vez debería comenzar a beber cerveza, pero no me gusta.

No comments:

Post a Comment