Friday, July 02, 2010

Candy store.

Kiełbasa Dziadkowa, Kabanosa & Biały Kiełbaski

Like a little kid in a candy store, my eyes are always bigger than my stomach. Yesterday a friend told me about a meat store where they have excellent kiełbasa and meats so today Joan and I made a stop there on our way back home from our weekly meeting with Zbyszek. I was looking specifically for little white sausages for breakfast. I have had a few from different stores but none of them were that good to taste. This meat store, Bitwa's, is one of several owned by a butcher from the community of Swarzedz, just east of Poznań. It's located on Wojska Polskiego, right next to the Chata Polska store.

Inside the lady behind the counter insisted that we try several different kinds of kiełbasa by cutting off small pieces of each to sample. One of them transported me back to my childhood when we would buy kiełbasa from Marusczak's butcher shop in the town we lived. The taste and smell seemed identical but that was a long time ago. So, like the little kid, I ended up buying three kinds of sausage, Kiełbasa Dziadkowa, Kabanosa and Biały Kiełbaski. The cost for all three was 29zl($9). Now I will have to eat it all before it becomes too old. What a predicament! :-)

It was our last meeting with Z for two weeks because he is leaving tomorrow for a two week vacation at the Baltic seaside.


Jak małych dzieciak w sklepie ze słodyczami, moje oczy są zawsze większe niż mój żołądek. Wczoraj przyjaciel powiedział mi o sklep z mięsem, gdzie mają doskonałe kiełbasy i mięsa tak dzisiaj Joan i ja się tam zatrzymać w drodze powrotnej do domu z naszego tygodniowego spotkania ze Zbyszkiem. Szukałem specjalnie na małe białe kiełbaski na śniadanie. Miałem kilka różnych sklepów, ale żaden z nich, że dobre do smaku. Ten magazyn mięsa, Bitwa, jest jednym z kilku posiadanych przez rzeźnika z terenu gminy Swarzędz, na wschód od Poznania. Jest położony na Wojska Polskiego, tuż obok sklepu Chata Polska.

Wewnątrz pani za ladą podkreślił, że staramy się różne rodzaje kiełbasa poprzez odcięcie małe kawałki każdej z nich próbki. Jeden z nich transportowane mnie z powrotem do mojego dzieciństwa, gdy chcemy kupić kiełbasa z masarni Marusczak w mieście żyliśmy. Smak i zapach identyczny, ale wydawało się, że było dawno temu. Tak, jak małe dziecko, W końcu kupiłem trzy rodzaje kiełbasy, Kiełbasa Dziadkowa, Kabanosa i Biały Kiełbaski. Koszty dla wszystkich trzech było 29zł ($ 9). Teraz będę musiał jeść wszystko, zanim stanie się zbyt stara. Co tarapaty! :-)

To było nasze ostatnie spotkanie z Z na dwa tygodnie, bo jest jutro wyjeżdżam na dwa tydzień na wakacje nad Bałtykiem.

No comments:

Post a Comment