Saturday, September 09, 2023

Not good day.

It was one of the not-pleasant days today. After having 3 teeth extracted yesterday, I spent the rest of last night just trying to recover. I went to bed early, at midnight, woke up at 6 AM but stayed in bed and slept until 11:00. I could have, but I would liked to have stayed in bed all day. My energy supply was depleted I could barely do the things for Joan that were necessary. After an easy smoothie breakfast, I just sat in the recliner seat all day sleeping on and off but next to Joan in case she needed me. When it was time to make dinner, I cheated a little and just made scrambled eggs and toast. It was nice and fast and then I went back to the recliner. I think the last 3 years finally caught up with me.

It's 11:30 p.m. now and my energy level finally replenished.

Russian air superiority “stopping” counteroffensive

President Zelensky said on Friday that Russian air superiority was “stopping” Kyiv's counteroffensive , complaining of the slow rate of both Western arms deliveries and sanctions on Russia.

Ukrainian officials have expressed frustration at criticism that Ukraine's counteroffensive has been too slow.

If we are not in the sky and Russia is, they stop us from the sky. They stop our counteroffensive,” Zelensky said, calling for more “powerful and long-range” weapons.

Kyiv has repeatedly asked for planes to battle Russia's full-scale invasion, but many of its Western allies have been hesitant.

Ukraine has for weeks complained about the slow process of getting US-made F16s to improve its Soviet-era fleet.

When some partners say: So what about the counteroffensive, when will the next step be? My answer: today, our steps are certainly faster than the new sanctions packages,” said Zelensky.

'Slower' Western supplies threatening counteroffensive

Zelensky also warned that “slower” arms shipments from Western countries were threatening his counteroffensive, calling for more powerful and long-range weapons to push back Russian forces.

Ukraine launched its counteroffensive in June after stockpiling Western weapons but has made limited gains as its troops encounter heavily fortified Russian defensive lines. Source-Kyiv Post

Dzisiejszy dzień nie należał do najprzyjemniejszych. Po wczorajszej ekstrakcji 3 zębów, spędziłem resztę nocy próbując dojść do siebie. Poszedłem spać wcześnie, o północy, obudziłem się o 6 rano, ale zostałem w łóżku i spałem do 11:00. Mogłem, ale wolałem zostać w łóżku cały dzień. Moje zapasy energii były na wyczerpaniu, ledwo mogłem zrobić dla Joanny rzeczy, które były konieczne. Po lekkim śniadaniu z koktajlem, cały dzień siedziałem w fotelu, śpiąc z przerwami, ale obok Joan, na wypadek gdyby mnie potrzebowała. Kiedy nadszedł czas na kolację, trochę oszukałem i po prostu zrobiłem jajecznicę i tosty. Było szybko i przyjemnie, a potem wróciłem do fotela. Myślę, że ostatnie 3 lata w końcu mnie dopadły.

Jest teraz 23:30 i mój poziom energii w końcu się uzupełnił.

Rosyjska przewaga powietrzna "powstrzymuje" kontrofensywę

Prezydent Zełenski powiedział w piątek, że rosyjska przewaga powietrzna "powstrzymuje" kontrofensywę Kijowa, narzekając na powolne tempo zarówno zachodnich dostaw broni, jak i sankcji nałożonych na Rosję.

Ukraińscy urzędnicy wyrazili frustrację z powodu krytyki, że ukraińska kontrofensywa była zbyt powolna.

"Jeśli nie jesteśmy na niebie, a Rosja jest, powstrzymują nas z nieba. Zatrzymują naszą kontrofensywę" - powiedział Zełenski, wzywając do posiadania potężniejszej broni dalekiego zasięgu.

Kijów wielokrotnie prosił o samoloty do walki z inwazją Rosji na pełną skalę, ale wielu jego zachodnich sojuszników wahało się.

Ukraina od tygodni narzeka na powolny proces pozyskiwania amerykańskich F16 w celu ulepszenia swojej radzieckiej floty.

"Kiedy niektórzy partnerzy mówią: Więc co z kontrofensywą, kiedy będzie następny krok? Odpowiadam: dziś nasze kroki są z pewnością szybsze niż nowe pakiety sankcji" - powiedział Zelensky.

"Wolniejsze" dostawy z Zachodu grożą kontrofensywą

Zełenski ostrzegł również, że "wolniejsze" dostawy broni z krajów zachodnich zagrażają jego kontrofensywie, wzywając do posiadania potężniejszej broni dalekiego zasięgu w celu odepchnięcia sił rosyjskich.

Ukraina rozpoczęła kontrofensywę w czerwcu po zgromadzeniu zachodniej broni, ale osiągnęła ograniczone korzyści, ponieważ jej wojska napotkały silnie ufortyfikowane rosyjskie linie obronne. Źródło - Kyiv Post

No comments:

Post a Comment