Wednesday, October 09, 2024

It's always something.

 Today was haircut day. We couldn't make last weeks appointment so I ha to reschedule it for today at 12:00. I woke up a little late and had to rush getting Joan up, dressed and fed before we left at 11:30.

Imagine my surprise when we went down to the underground parking and the door  would not open to let us drive out. I tried the manual switch but it didn't work either. A minute or so later, a young woman also came to the parking area but also had no luck. I wanted to call the salon to let them know we would be late but left my phone up in the flat.

I went back to get it and by the time I returned there was a security guard there trying, in vain, to open the door. finally she said she would call the company but it would probably take at least two hours until it was fixed. I had no choice but to call back to the salon and reschedule for next week. I hope the third time will be the charm.

My neurologist finally got back to me and said the best thing to relieve cluster headaches was to breathe in pur oxygen for a few minutes. he asked me if I had some and I replied NO. He said it would be difficult to obtain but perhaps a medicine called sumatriptan would help. now I have to make an appointment with our GP to get a prescription. I will look up this medicine to see what it does and any side effects.

 Dzisiaj był dzień strzyżenia. Nie udało nam się umówić na wizytę w zeszłym tygodniu, więc musiałem przełożyć ją na dziś na 12:00. Obudziłem się trochę późno i musiałem pospieszyć się z ubraniem i nakarmieniem Joan, zanim wyszliśmy o 11:30.

Wyobraźcie sobie moje zdziwienie, gdy zjechaliśmy na podziemny parking, a drzwi nie chciały się otworzyć, by nas wypuścić. Próbowałem użyć ręcznego przełącznika, ale i on nie zadziałał. Mniej więcej minutę później młoda kobieta również przyszła na parking, ale również nie miała szczęścia. Chciałem zadzwonić do salonu, aby poinformować ich, że się spóźnimy, ale zostawiłem telefon w mieszkaniu.

W końcu powiedziała, że zadzwoni do firmy, ale prawdopodobnie naprawa zajmie co najmniej dwie godziny. Nie miałam innego wyjścia, jak tylko zadzwonić do salonu i przełożyć wizytę na przyszły tydzień. Mam nadzieję, że za trzecim razem się uda.

Mój neurolog w końcu odezwał się do mnie i powiedział, że najlepszą rzeczą na złagodzenie klasterowych bólów głowy jest wdychanie czystego tlenu przez kilka minut. zapytał mnie, czy mam trochę, a ja odpowiedziałem NIE. Powiedział, że trudno będzie go zdobyć, ale być może pomoże lek o nazwie sumatryptan. Teraz muszę umówić się na spotkanie z naszym lekarzem rodzinnym, aby otrzymać receptę. Poszukam informacji na temat tego leku, aby sprawdzić jego działanie i ewentualne skutki uboczne.

No comments: