Thursday, July 22, 2021

Crazy night.

What a crazy night it was! I went to sleep at 1:00, woke up at 3:45, and couldn't go back to sleep. I was trying to figure out how to get my car back from Madrid where I had just spent a few days visiting cousin Magda and her family. It was strange because I didn't remember how I got there or how I came back home. All I knew was that my laptop was in the back of my car and my car was still there. I remember talking with her, getting ready to come back home but couldn't think of the return trip, whether it was by car, train, or bus. None of it made sense to me until I finally realized that it was just a dream and, in reality, I had never really been there. I've never had that happen before. I do remember chatting with an old workmate on Facebook that I haven't talked to within some time, passing one of the practice driving tests, and going to bed with my phone alarm set for 6 AM to go shopping today. The rest was just my imagination. Now, it's 4 o'clock in the morning and I'm writing about it. I should go back to sleep but I don't feel tired. It's strange the way the mind works.

I belong to a group on Facebook, International Friends of Poznan. As the name implies, it has members from many different countries living in Poznan.  I posted a message that I was having trouble getting a download of Joan's and my EU Covid-19 Certificates that are useful when traveling outside of Poland. I had a few responses and one of them was from a worker in the vaccination center. Her help was amazing. Using our pesel numbers, within 10 minutes I had printable copies of both certificates, one for Joan and the other for me. It saved me the trouble of taking Joan out of the flat to the center to get them in person. I had never spoken to this woman before and she probably doesn't know the difficulty it would be to get them in person so all I could do was thank her. Our certificates are written in both languages, Polish and English. When you fold them according to the instructions, they are the size of a passport book.

Doing these driver's practice tests are finally showing some positive results. I must have done at least 20 of them. The first ones were troublesome, getting between 9-13 mistakes each time. However, now it's down to 3-5 on average and 3 times I passed. One troublesome question has no question. It is just a picture, actually, I have seen 3 of them. It's a snow-covered road either leading straight or to the right or to the left. Then it has multiple answers of A=Yes, B=NO, and C = only a dot. However, there is NO question with the picture. I've been making a list of questions I answered wrong on the tests, with the correct answers and Joan is testing me on them during the day. All I can do is hope I remember those faulty questions should they appear on the real test. I passed 2 out of 3 tests today :-)

10:42 Back from food shopping. This week 171 PLN($44).

Co to była za szalona noc! Poszedłem spać o 1:00, obudziłem się o 3:45 i nie mogłem zasnąć z powrotem. Próbowałam dowiedzieć się, jak odzyskać samochód z Madrytu, gdzie spędziłam kilka dni odwiedzając kuzynkę Magdę i jej rodzinę. To było dziwne, bo nie pamiętałem jak się tam dostałem, ani jak wróciłem do domu. Wiedziałem tylko, że mój laptop był z tyłu mojego samochodu i że mój samochód nadal tam był. Pamiętam, że rozmawiałem z nią, przygotowując się do powrotu do domu, ale nie mogłem myśleć o podróży powrotnej, czy to samochodem, pociągiem, czy autobusem. Nic z tego nie miało dla mnie sensu, aż w końcu zdałem sobie sprawę, że to był tylko sen i tak naprawdę nigdy tam nie byłem. Nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło. Pamiętam, że rozmawiałem na Facebooku ze starym kolegą z pracy, z którym nie rozmawiałem od jakiegoś czasu, zdałem jeden z egzaminów praktycznych na prawo jazdy i położyłem się spać z alarmem w telefonie ustawionym na 6 rano, żeby pójść dziś na zakupy. Reszta była tylko moją wyobraźnią. Teraz jest czwarta nad ranem, a ja o tym piszę. Powinnam wrócić do snu, ale nie czuję się zmęczona. Dziwny jest sposób, w jaki działa umysł.

Należę do grupy na Facebooku, International Friends of Poznań. Jak sama nazwa wskazuje, zrzesza ona członków z wielu różnych krajów mieszkających w Poznaniu.  Napisałem wiadomość, że mam problem z pobraniem certyfikatów Joanny i mojego EU Covid-19, które są przydatne podczas podróży poza granice Polski. Otrzymałam kilka odpowiedzi, a jedna z nich pochodziła od pracownicy centrum szczepień. Jej pomoc była niesamowita. Używając naszych numerów pesel, w ciągu 10 minut miałam gotowe do druku kopie obu świadectw, jedno dla Joanny, a drugie dla mnie. Zaoszczędziło mi to kłopotów z zabieraniem Joan z mieszkania do centrum, aby odebrać je osobiście. Nigdy wcześniej nie rozmawiałem z tą kobietą i prawdopodobnie nie wie, jak trudno byłoby je zdobyć osobiście, więc mogłem jej tylko podziękować. Nasze certyfikaty są napisane w obu językach, polskim i angielskim. Po złożeniu ich zgodnie z instrukcją, są wielkości książki paszportowej.

Testy praktyczne na prawo jazdy w końcu przynoszą pozytywne rezultaty. Zrobiłem ich już chyba co najmniej 20. Pierwsze były kłopotliwe, za każdym razem dostawałem od 9 do 13 błędów. Jednak teraz jest to średnio 3-5 i 3 razy zdałem. Jedno kłopotliwe pytanie nie ma pytania. Jest to po prostu obrazek, a właściwie widziałem już 3 takie. Jest to odśnieżona droga, która prowadzi prosto, albo w prawo, albo w lewo. Następnie ma wiele odpowiedzi A=tak, B=nie i C = tylko kropka. Nie ma jednak ŻADNEGO pytania z obrazkiem. Zrobiłem listę pytań, na które odpowiedziałem źle na testach, z poprawnymi odpowiedziami i Joan testuje mnie na nich w ciągu dnia. Wszystko co mogę zrobić to mieć nadzieję, że zapamiętam te błędne pytania, jeśli pojawią się na prawdziwym teście. Zdałem dzisiaj 2 z 3 testów :-)

10:42 Wróciłem z zakupów spożywczych. W tym tygodniu 171 zł($44).

¡Qué noche tan loca fue! Me fui a dormir a la 1:00, me desperté a las 3:45 y no pude volver a dormir. Intentaba averiguar cómo recuperar mi coche desde Madrid, donde acababa de pasar unos días visitando a la prima Magda y a su familia. Era extraño porque no recordaba cómo había llegado allí ni cómo había vuelto a casa. Lo único que sabía era que mi portátil estaba en la parte trasera de mi coche y que mi coche seguía allí. Recuerdo que hablé con ella, que me preparé para volver a casa, pero no podía pensar en el viaje de vuelta, ya fuera en coche, en tren o en autobús. Nada de eso tenía sentido para mí hasta que finalmente me di cuenta de que era sólo un sueño y, en realidad, nunca había estado allí. Nunca me había pasado eso. Sí recuerdo haber charlado con un antiguo compañero de trabajo en Facebook con el que hacía tiempo que no hablaba, haber aprobado uno de los exámenes prácticos de conducir y haberme ido a la cama con la alarma del teléfono puesta a las 6 de la mañana para ir de compras hoy. El resto era sólo mi imaginación. Ahora, son las 4 de la mañana y estoy escribiendo sobre ello. Debería volver a dormir pero no me siento cansada. Es extraña la forma en que funciona la mente.

Pertenezco a un grupo en Facebook, Amigos Internacionales de Poznan. Como su nombre indica, tiene miembros de muchos países diferentes que viven en Poznan.  Publiqué un mensaje en el que decía que tenía problemas para descargar los certificados Covid-19 de Joan y de la UE, que son útiles para viajar fuera de Polonia. Recibí unas cuantas respuestas y una de ellas fue de una trabajadora del centro de vacunación. Su ayuda fue increíble. Utilizando nuestros números de pesel, en 10 minutos tenía copias imprimibles de ambos certificados, uno para Joan y otro para mí. Me ahorró la molestia de sacar a Joan del piso para ir al centro a por ellos en persona. Nunca había hablado con esta mujer y probablemente no sepa la dificultad que supondría conseguirlos en persona, así que lo único que pude hacer fue darle las gracias. Nuestros certificados están escritos en ambos idiomas, polaco e inglés. Cuando los doblas según las instrucciones, tienen el tamaño de una libreta de pasaporte.

Los exámenes prácticos de conducir por fin están dando resultados positivos. Debo haber hecho por lo menos 20 de ellos. Los primeros fueron problemáticos, obteniendo entre 9 y 13 errores cada vez. Sin embargo, ahora se ha reducido a 3-5 en promedio y 3 veces he aprobado. Una de las preguntas problemáticas no tiene pregunta. Es sólo una imagen, en realidad, he visto 3 de ellos. Es un camino cubierto de nieve que va recto o a la derecha o a la izquierda. Luego tiene múltiples respuestas de A=Sí, B=NO, y C= sólo un punto. Sin embargo, NO hay ninguna pregunta con la imagen. He estado haciendo una lista de las preguntas que contesté mal en los exámenes, con las respuestas correctas y Joan me está examinando de ellas durante el día. Lo único que puedo hacer es esperar que recuerde esas preguntas defectuosas en caso de que aparezcan en el examen real. Hoy he aprobado 2 de 3 pruebas :-)

10:42 De vuelta de la compra de alimentos. Esta semana 171 PLN($44).

No comments:

Post a Comment