Saturday, February 25, 2023

Is Poland safe?

 The day before Carnival, a lot of the participants gather in preparation aand party by Jose Antonio's cafe on the boardwalk. Today was such a day but I forgot to take my camera.

The alarm went off at 8:30 but since we had nowhere to go, I just rolled over and went back to sleep. At 12:03 I finally got out of bed, made breakfast for Joan and when we were done went out for coffee. It was then that I remembered about the pre-party.

It was a day of sunshine, and clouds rolled in at about 3:30 PM. When we returned home, I started preparing the vegetarian chili for dinner.

Is Poland safe?

LONDON, Feb 24 (Reuters) - Former Russian president Dmitry Medvedev said on Friday that the only way for Moscow to ensure a lasting peace with Ukraine was to push back the borders of hostile states as far as possible, even if that meant the frontiers of NATO member Poland.

But he said that deal would lack what he called "fundamental agreements on real borders" and not amount to an over-arching European security pact, making it vital for Russia to extend its own borders now.

"That is why it is so important to achieve all the goals of the special military operation. To push back the borders that threaten our country as far as possible, even if they are the borders of Poland," said Medvedev.

Dzień przed karnawałem wielu uczestników zbiera się na przygotowania i imprezę przy kawiarni Jose Antonio na deptaku. Dzisiaj był taki dzień, ale zapomniałem wziąć mój aparat.

Budzik zadzwonił o 8:30, ale ponieważ nie mieliśmy dokąd pójść, po prostu przewróciłem się na drugi bok i spałem dakej. O 12:03 w końcu wstałem z łóżka, zrobiłem Joan śniadanie i gdy skończyliśmy poszliśmy na kawę. Właśnie wtedy przypomniałem sobie o przedpołudniowym przyjęciu.

Był to dzień pełen słońca, a chmury pojawiły się około 15:30. Gdy wróciliśmy do domu, zacząłem przygotowywać wegetariańskie chili na kolację.

Czy Polska jest bezpieczna?

LONDYN, 24 lutego (Reuters) - Były prezydent Rosji Dmitrij Miedwiediew powiedział w piątek, że jedynym sposobem dla Moskwy, aby zapewnić trwały pokój z Ukrainą było odsunięcie granic wrogich państw tak daleko, jak to możliwe, nawet jeśli oznaczało to granice Polski, członka NATO.

Ale powiedział, że to porozumienie będzie pozbawione tego, co nazwał "fundamentalnymi porozumieniami w sprawie rzeczywistych granic" i nie będzie równe nadrzędnemu europejskiemu paktowi bezpieczeństwa, co sprawia, że Rosja musi koniecznie rozszerzyć swoje własne granice już teraz.

"Dlatego tak ważne jest osiągnięcie wszystkich celów specjalnej operacji wojskowej. Odsunąć jak najdalej granice, które zagrażają naszemu krajowi, nawet jeśli są to granice Polski" - powiedział Miedwiediew.

No comments:

Post a Comment