Sunday, October 08, 2023

What a morning!

 I woke at about 9:30, dressed, and put clothes in the washing machine. The wash started and I closed the door so it would wake Joan.  Usually, you can't hear the difference in sound when it goes into a spin cycle. I heard it start but after a minute, it sounded like a 747 jet was starting to take off. It kept getting louder for another minute and then dead silence. I walked back to it in the bathroom and the floor was covered in water. I quickly mopped the floor before it could do any damage to the flat below us.

The machine door could be opened so I did it and found the bed--sheets were lying in water. I knew the water would make its way onto the floor so I grabbed a small pot and took out as much water as I could.

I called the landlord to apprise her of what happened and she said the repair would probably cost almost as much as a new one. She told me tomorrow she would buy a new one and have installed as soon as it could be. She is a good landlord.

Obudziłem się około 9:30, ubrałem się i włożyłem ubrania do pralki. Pranie się rozpoczęło, a ja zamknąłem drzwiczki, żeby obudzić Joan.  Zazwyczaj nie słychać różnicy w dźwięku, gdy pralka przechodzi do cyklu wirowania. Słyszałem, jak się zaczyna, ale po minucie brzmiało to tak, jakby startował odrzutowiec 747. Przez kolejną minutę dźwięk stawał się coraz głośniejszy, a potem zapadła martwa cisza. Wróciłem do łazienki i podłoga była pokryta wodą. Szybko wytarłem podłogę, zanim woda zdążyła wyrządzić jakiekolwiek szkody w mieszkaniu pod nami.

Drzwiczki pralki można było otworzyć, więc zrobiłem to i znalazłem łóżko - pościel leżała w wodzie. Wiedziałem, że woda przedostanie się na podłogę, więc chwyciłem mały garnek i wylałem tyle wody, ile mogłem.

Zadzwoniłem do właścicielki, aby poinformować ją o tym, co się stało, a ona powiedziała, że naprawa prawdopodobnie będzie kosztować prawie tyle samo, co nowe łóżko. Powiedziała mi, że jutro kupi nową i zainstaluje ją tak szybko, jak to możliwe. To dobra właścicielka.

No comments:

Post a Comment