Thursday, June 22, 2023

Shopping Day

The shopping day started a little late because I turned off the alarm for just a minute and then it was 7:40. 15 minutes later I was at Carrefour to begin. in total I spent 186 PLN($46) for next weeks foods. Joan selected the menu so nothing new will be tried by me this week to make.

Tomorrow, I go to the dentist to have 2 teeth removed so I don't think we will be doing much after the appointment. If I feel ok on Saturday and the weather looks good, I want to take a little trip with Joan to Wroclaw. Now it is only a 1 1/2 hour drive to get there on the new highway. We like that city and have been there before 3 or 4 times. Their Rynek is bigger than ours in Poznań plus there is more to visit, especially the Panorama painting. Before the new highway, it was a 3-hour drive through every small town on the way there.

Our General Practioner doctor called today to tell me I could pick up the referral for Joan to have her cholesterol tested also. I have hope her levels are so good that she can cut back on her medicine for it also. 

The orange marmalade chicken I made for dinner was very good. I added some cubed potatoes to the crock pot two hours before it was done and they turned out well. i also added some cold tomato sliced to the meal.

Dzień na zakupy zaczął się trochę późno, ponieważ wyłączyłem budzik tylko na minutę, a potem była 7:40. 15 minut później byłem w Carrefour, aby rozpocząć zakupy. W sumie wydałem 186 PLN (46 USD) na żywność na następny tydzień. Joan wybrała menu, więc nic nowego w nastepnym tygodniu nie będę próbował zrobić.

Jutro idę do dentysty, aby usunąć 2 zęby, więc nie sądzę, że będziemy robić wiele po wizycie. Jeśli w sobotę poczuję się dobrze i pogoda będzie dobra, chcę wybrać się z Joan na małą wycieczkę do Wrocławia. Teraz to tylko 1,5 godziny jazdy nową autostradą. Lubimy to miasto i byliśmy tam już 3 lub 4 razy. Ich Rynek jest większy niż nasz w Poznaniu i jest tam więcej do zwiedzania, zwłaszcza Panorama. Przed budową nowej autostrady była to 3-godzinna jazda przez każde małe miasteczko po drodze.

Dzisiaj zadzwonił nasz lekarz rodzinny, aby powiedzieć mi, że mogę odebrać skierowanie dla Joan na badanie poziomu cholesterolu. Mam nadzieję, że jej poziom jest na tyle dobry, że będzie mogła zmniejszyć dawkę leków. 

Kurczak z marmoladą pomarańczową, którego zrobiłem na obiad, był bardzo dobry. Na 2 godziny przed końcem gotowania, dodałem do garnka trochę pokrojonych w kostkę ziemniaków do garnka, które dobrze się ugotowały. Do posiłku zaserwowałem też trochę pokrojonych w plasterki pomidorów.

No comments:

Post a Comment