Tuesday, July 25, 2023

Dreams & Belarus

 My dream state seems to occur between the first wake-up and then the second one, For example, today was between 3:45 and 5:30. Today I had the pleasure of my brother Wally being in it. He came for a visit and was staying in my bedroom on a second bed. He was already up in my dream and we were going to go somewhere. I was passing by the bathroom and saw him standing in front of a mirror dressing and putting a long sleeve sweater around his shoulders with the sleeves tied in front of him. he had on a gray shirt and the sweater was like a burnt-red color. He turned around and he looked so handsome with his dark brown curly hair, I walked back to the bedroom and his bag was unpacked with his clothes everywhere. The room seemed much smaller but I didn't care because he was there for a visit. Then I woke up in real life to write this and was thankful for the dream.

Back in reality, it was shopping day so at 6:45, I headed for Carrefour to do the weekly food shopping. My shopping day has changed to Tuesday because now I have a senior person's 10% discount card but it's only valid on Tuesdays. 10% means I save at least 20 PLN of the weekly cost. 10% is 10% saved and with this continuing inflation, any money I can save is good. The cost of food for next week, 171 PLN($42)

Meanwhile, in Belarus on the Polish border:

July 25 (Reuters) - The Belarusian Ministry of emergency situations is completing the arming and military training of its personnel to be ready to aid the defense and internal ministries in the event of an armed conflict, the head of the emergency ministry said on Monday.

Emergency Minister Vadim Sinyavsky told State Belarus 1 television that employees will be ready to assist the ministries "in the event of an armed conflict or some kind of riots in which a significant number of personnel must be involved." 

Poland has already sent a few thousand army personnel to that border.

Moja pora przypadająca na marzenia senne wydaje się występować między pierwszym a drugim, na przykład dzisiaj między 3:45 a 5:30. Dzisiaj miałem przyjemność widzieć w nim mojego brata Wally'ego. Przyjechał w odwiedziny i nocował w mojej sypialni na drugim łóżku. W moim śnie już wstał i mieliśmy gdzieś iść. Przechodziłem obok łazienki i zobaczyłem go stojącego przed lustrem, ubierającego się i zakładającego sweter na ramiona, którego długie rękawy były zawiązanr z przodu. Miał na sobie szarą koszulę i sweter w kolorze spalonej czerwieni. Odwrócił się i wyglądał tak przystojnie ze swoimi ciemnobrązowymi kręconymi włosami.  Wróciłem do sypialni, gdzie  była jego rozpakowana torba , a  ubrania leżały  wszędzie. Pokój wydawał się znacznie mniejszy, ale nie obchodziło mnie to, ponieważ brat był z wizytą. Potem obudziłem, żeby to napisać i byłem wdzięczna za ten sen.

W rzeczywistości dzisiaj był dzień na zrobienie zakupów, więc o 6:45 udałem się do Carrefoura, aby dokonać cotygodniowych zakupow artykułów spożywczych. Mój dzień zakupów zmienił się na wtorek, ponieważ teraz mam 10% kartę rabatową dla seniorow, ale ona jest ważna tylko we wtorki. 10% oznacza, że oszczędzam co najmniej 20 zł na tydzień. 10% to 10% zaoszczędzone, a przy tej ciągłej inflacji każdy grosz, jaki mogę zaoszczędzić jest dobry. Koszt jedzenia na następny tydzień, 171 PLN (42 USD)

Tymczasem na Białorusi przy granicy z Polską:

25 lipca (Reuters) - Białoruskie ministerstwo ds. sytuacji nadzwyczajnych kończy uzbrajanie i szkolenie wojskowe swojego personelu, aby był gotowy do pomocy ministerstwom obrony i spraw wewnętrznych w przypadku konfliktu zbrojnego, powiedział w poniedziałek szef ministerstwa ds. sytuacji nadzwyczajnych.

Minister ds. sytuacji nadzwyczajnych Wadim Siniawski powiedział państwowej telewizji Belarus 1, że pracownicy będą gotowi do pomocy ministerstwom "w przypadku konfliktu zbrojnego lub pewnego rodzaju zamieszek, w które musi być zaangażowana znaczna liczba personelu". 

Polska wysłała już kilka tysięcy wojskowych na tę granicę.

No comments:

Post a Comment