Wednesday, July 26, 2023

GP & Belarus

I took Joan with me to the driver's license office to pick up my renewed license. I thought I read that the law now states that when you turn 80 years old, you're license is automatically expired. However, when I looked at my new license, it said that it expires on July 7, 2025. I expected it to say expired on my 80th birthday April 26, 2024. So, I am happy with the expiration date.

Today we went to the GP(home doctor) about this cold I have. After a minor examination, she said I didn't need antibiotics, only syrup (Prawośłazowy Amara). I am to take it 3-times a day and return to the doctor for an antibiotic if the bottle is empty and the cough is not gone. This new doctor seems adequate, young of course, but we can communicate in Polish except for some words I don't know.

Well, we are at the end of July and today it is 75 F(24 C). While Spain and Italy are extremely hot113 F(45 C), Poland has not felt the effect of the weather. IMHO, I think climate change is affecting both situations. It is hard to believe that this has been forecasted to happen for 60+ years by scientists but greed seekers of power did nothing to change the course. Now, we will all pay for it. Most importantly, the children are inheriting it.

Lukashenko, the dictator of Belarus has made some very controversial statements about Ukraine and Poland..https://www.warsawvoice.pl/WVpage/pages/article.php/57667/news.

Zabrałem Joan ze sobą do wydziału komunikacji, aby odebrać moje odnowione prawo jazdy. Wydawało mi się, że czytałem, iż prawo stanowi, że po ukończeniu 80. roku życia prawo jazdy automatycznie traci ważność. Kiedy jednak spojrzałem na moje nowe prawo jazdy, okazało się, że wygasa ono 7 lipca 2025 roku. Spodziewałem się, że wygaśnie w dniu moich 80. urodzin, 26 kwietnia 2024 roku. Jestem więc zadowolony z jego późniejszej daty wygaśnięcia.

Dzisiaj poszliśmy do lekarza rodzinnego w związku z moim przeziębieniem. Po krótkim badaniu powiedziała, że nie potrzebuję antybiotyków, tylko syrop (Prawoślazowy Amara). Mam go brać 3 razy dziennie i wrócić do lekarza po antybiotyk, jeśli butelka będzie pusta, a kaszel nie ustąpi. Ten nowy lekarz wydaje się odpowiedni, oczywiście młody, ale możemy porozumiewać się po polsku, z wyjątkiem niektórych słów, których nie znam.

Cóż, mamy koniec lipca i dziś jest 75 F (24 C). Podczas gdy Hiszpania i Włochy są ekstremalnie gorące, 113 F (45 C), Polska nie odczuła wpływu pogody. Moim skromnym zdaniem myślę, że zmiana klimatu wpływa na obie sytuacje. Trudno uwierzyć, że naukowcy przewidywali, że tak się stanie od ponad 60 lat, ale ci chciwi dążący do władzy nie zrobili nic, aby zmienić kurs. Teraz wszyscy za to zapłacimy. Co najważniejsze, odziedziczą to nasze dzieci.

Łukaszenka, dyktator Białorusi, wygłosił kilka bardzo kontrowersyjnych wypowiedzi na temat Ukrainy i Polski. https://www.warsawvoice.pl/WVpage/pages/article.php/57667/news.

No comments:

Post a Comment