Tuesday, September 14, 2021

Driver's license

Radek was here for our usual Tuesday meeting time and I told him about our new flat. We both know it may be difficult to continue our meetings because of the distance to the new flat. We talked about options but haven't settled on anything yet.

I have to admit I don't want to lose this time with him. I need someone to talk with during the week. Yes, I talk with Joan, of course, but the conversations are mostly me talking with little feedback. Her illness prevents much conversation.

Today, I picked up my renewed Polish driver's license. The process of getting it was very easy, much easier than I thought it would be. First, you make a meeting reservation, select a time and day, you get a confirmation with a reservation number. On that day you go to the facility on ul. Gronowa 22a. On the second floor, the computerized screen asks if you have a reservation. click Tak and it produces a ticket. Above the door is a screen showing ticket numbers. When your number comes up, approach the door and on the right side, scan your ticket. Walk through the doors to the appropriate stand and conduct your business. Easy!

Radek był u nas na naszym wtorkowym spotkaniu i opowiedziałem mu o nowym mieszkaniu. Obaj wiemy, że kontynuowanie naszych spotkań może być trudne z powodu odległości do nowego mieszkania. Rozmawialiśmy o różnych opcjach, ale jeszcze nic nie ustaliliśmy.

Muszę przyznać, że nie chcę stracić czasu, jaki z nim spędzam. Potrzebuję kogoś, z kim mógłbym porozmawiać w ciągu tygodnia. Tak, oczywiście rozmawiam z Joan, ale są to głównie moje rozmowy z jej niewielkim odzewem. Jej choroba nie pozwala na to, by dużo rozmawiać.

Dzisiaj odebrałem moje odnowione polskie prawo jazdy. Proces jego uzyskania był bardzo łatwy, o wiele łatwiejszy niż myślałem, że będzie. Najpierw robi się rezerwację spotkania, wybiera się godzinę i dzień, dostaje się potwierdzenie z numerem rezerwacji. W tym dniu udajesz się do placówki przy ul. Gronowej 22a. Na drugim piętrze na komputerowym ekranie jest pytanie, czy masz rezerwację, klikasz tak, a on wystawia bilet. Nad drzwiami znajduje się ekran, na którym wyświetlane są numery biletów. Gdy pojawi się twój numer, podchodzi się do drzwi i po prawej stronie skanuje swój bilet. Przechodzisz przez drzwi do odpowiedniego stanowiska i załatwiasz swoje sprawy. Łatwizna!

Radek ha venido a nuestra reunión habitual de los martes y le he hablado de nuestro nuevo piso. Ambos sabemos que puede ser difícil continuar con nuestras reuniones debido a la distancia al nuevo piso. Hablamos de las opciones, pero aún no hemos decidido nada.

Tengo que admitir que no quiero perder este tiempo con él. Necesito alguien con quien hablar durante la semana. Sí, hablo con Joan, por supuesto, pero las conversaciones son sobre todo yo hablando con poca retroalimentación. Su enfermedad le impide conversar mucho.

Hoy he recogido mi carnet de conducir polaco renovado. El proceso de obtenerlo fue muy fácil, mucho más de lo que pensé que sería. Primero, haces una reserva de reunión, seleccionas una hora y un día, recibes una confirmación con un número de reserva. Ese día vas a las instalaciones de ul. Gronowa 22a. En la segunda planta, la pantalla informatizada le pregunta si tiene una reserva. Encima de la puerta hay una pantalla que muestra los números de los billetes. Cuando aparezca su número, acérquese a la puerta y, en el lado derecho, escanee su billete. Atraviese las puertas hasta el puesto correspondiente y realice sus gestiones. Es muy fácil.

6 comments:

  1. Anonymous12:46 AM

    Finally, good (I guess???) to hear about 'a bit of easier
    bureaucracy'. Yet, it sounds SO, SO, SO automated...I wondered...was there a Robotnic at that stand on the other side of that door? ;~}

    ~Ess

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:13 AM

    Linda from Texas
    Is there any chance you can get that furnished flat and back out on the other? Moving is such an ordeal (Iknow because we are on house 8 here in Texas). Staying in the same area would be so much easier for both of you.

    ReplyDelete
  3. Being the furnished flat is cheaper, makes me wonder it there is a reason behind the lower cost. Maybe if you viewed it, it would put your mind at ease, that you made the correct choice. Sometimes things work out for the best.
    Helen

    ReplyDelete
  4. ESS, no robot behind the door. It just worked very nicely.

    ReplyDelete
  5. Linda, yes, it would be great to stay in the same area. The furnished flat had only a bathtub so it was unacceptable.

    ReplyDelete
  6. Helen, we viewed it and couldn't accept a bathtub. Our new flat will work out fine.

    ReplyDelete