Monday, September 30, 2019

Printer.

Last month I put a new toner cartridge into my printer and it worked fine until last week when all of a sudden the green light would not come on when I turned it on. I tried reinstalling the printer, the cartridge, scanning for problems, connecting it to my second laptop but nothing worked. I have a backlog of things to print so I took the printer to the cartridge place, hoping they might be able to solve the problem. At first connection, it worked but I told them of my problem and they took it into their repair room to check it out. 10 minutes later they came back and said the electronic chip was broken and that was the problem. They replaced it and now it works again at home. Again there was no charge/cost. At home, I printed 8 new recipes for Joan for the new Mediterranean diet we will start using soon.

Radek is away this week in Spain so we have no meeting but I just got another 14 new lessons in the advanced Spanish course to start working on that will keep me busy. Joan and I are making progress in her basic course but it is still hard for her to break the speaking barrier.

By coincidence, now that I have a Polish driver's license, I received notice by mail of a parking ticket I didn't pay 1 year ago. It was 61 PLN($15). I was sure I paid for it.

W zeszłym miesiącu włożyłem nową kasetę z tonerem do mojej drukarki i działała dobrze do zeszłego tygodnia, kiedy nagle zielone światło nie zapaliło się po włączeniu. Próbowałem ponownie zainstalować drukarkę, kasetę, skanować w poszukiwaniu problemów, podłączać ją do drugiego laptopa, ale nic nie działało. Mam zaległości w drukowaniu, więc zabrałem drukarkę do miejsca naboju, mając nadzieję, że uda im się rozwiązać problem. Przy pierwszym połączeniu zadziałało, ale powiedziałem im o moim problemie i zabrali go do swojego pokoju naprawczego, aby to sprawdzić. 10 minut później wrócili i powiedzieli, że układ elektroniczny jest zepsuty i to był problem. Zastąpili go, a teraz znów działa w domu. Ponownie nie było opłaty / kosztów. W domu wydrukowałem 8 nowych przepisów na Joan na nową dietę śródziemnomorską, którą wkrótce zaczniemy stosować.

Radek jest w tym tygodniu nieobecny w Hiszpanii, więc nie mamy spotkania, ale właśnie dostałem 14 nowych lekcji na zaawansowanym kursie hiszpańskiego, aby rozpocząć pracę nad tym, co mnie zajmie. Joan i ja robimy postępy w jej podstawowym kursie, ale wciąż trudno jej przełamać barierę mówienia.

Przez przypadek, kiedy mam polskie prawo jazdy, otrzymałem pocztą zawiadomienie o biletach parkingowych, których nie zapłaciłem 1 rok temu. To było 61 PLN (15 USD). Byłem pewien, że za to zapłaciłem.

No comments:

Post a Comment