Wednesday, September 02, 2020

A lesson.

My Polish test and lesson went well. Agnieska changed my style of writing to a more Polish style and corrected a few grammar points. I wrote about Black Lives Matter but had to use Google for the many words I didn't know, After I was done reading it, she advised me to try and write something using the words I have been studying and not rely on a translator for correct words. She said writing in Polish is part of the learning process so I should be learning how the use the new words rather than struggle with the words from a translator like Google. It made sense to me so I wrote my next entry into my Polish diary doing that. It took a while to create a story using 90% of the words from one lesson. It's taking a lot of time away from my Spanish so I will write the diary every other day. I want to give them equal time.

Radek was here yesterday, regaling us with stories of the latest tango event, this time in Konin. He showed us pictures of a lake near Konin where the water looks like a beautiful beach on the Mexican shoreline. It was incredible, but...there were Danger signs posted all around the lake for people NOT to go into the water. This lake is where a local coal mine has been dumping its mining refuse for years.  It is totally polluted.

Due to the COVID-19 pandemic, the 18th Chopin Competition has been moved to 2021. The Competition will take place at the Warsaw Philharmonic from 2 to 23 October 2021.
Poland’s Minister of Culture and National Heritage, Piotr Gliński, together with Artur Szklener, Director of the Fryderyk Chopin Institute in Warsaw, decided to move the Competition from October 2020 to October 2021 after additional consultations with Poland’s Ministry of Health.
Here is what Professor Piotr Gliński, Minister of Culture and National Heritage, had to say about the reasons for postponing the Chopin Competition till 2021:
“All the tickets for this year’s Chopin Competition were sold out in just three hours! People en masse from all over the world wanted to attend this great musical event. Unfortunately, due to the pandemic, we cannot guarantee that in October this year it will be possible to hold mass audience events. I think we all agree that the Competition without an audience – although technically feasible – would not be a great idea.
What a pity! We look forward to this competition every five years. 163 pianists are in the Preliminary round that will be held in April 2021.

Covid-19 was also present at the immigration office today when I went to pick up my new residency permit, I thought. There were 12 people standing outside the entrance, 8 with masks, 4 without. As it turned out, I didn't get my card. There was one page where a "0" should have been entered and I didn't put it in so it held up getting my card. Completed, the woman told me to check my account in 1 month AND MAKE ANOTHER APPOINTMENT, to come back. Since appointments are about a month behind, it may be not until November that I get my card. Bureaucracy....don't you just love to?

Mój test i lekcja polskiego poszły dobrze. Agnieszka zmieniła mój styl pisania na bardziej polski i poprawiła kilka punktów gramatycznych. Napisałem o Black Lives Matter, ale musiałem używać Google do wielu słów, których nie znałem.Po zakończeniu czytania poradziła mi, abym spróbował napisać coś, używając słów, których się uczyłem i nie polegać na tłumaczu poprawne słowa. Powiedziała, że ​​pisanie po polsku jest częścią procesu uczenia się, więc powinienem się uczyć, jak używać nowych słów, zamiast zmagać się ze słowami od tłumacza takiego jak Google. Miało to dla mnie sens, więc w ten sposób napisałem kolejny wpis do mojego polskiego dziennika. Stworzenie historii z wykorzystaniem 90% słów z jednej lekcji zajęło trochę czasu. Zajmuje mi to dużo czasu od mojego hiszpańskiego, więc będę pisać pamiętnik co drugi dzień. Chcę dać im tyle samo czasu.

Radek był tu wczoraj, racząc nas opowieściami o najnowszym wydarzeniu tanga, tym razem w Koninie. Pokazał nam zdjęcia jeziora niedaleko Konina, gdzie woda wygląda jak piękna plaża na meksykańskim wybrzeżu. To było niesamowite, ale ... wokół jeziora wisiały znaki ostrzegawcze, na których ludzie NIE mogli wchodzić do wody. To jezioro jest miejscem, w którym lokalna kopalnia węgla od lat wysypuje odpady wydobywcze. Jest całkowicie zanieczyszczony.

W związku z pandemią COVID-19 XVIII Konkurs Chopinowski został przeniesiony na 2021 rok. Konkurs odbędzie się w Filharmonii Narodowej w dniach 2 - 23 października 2021 roku.

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Piotr Gliński wraz z Dyrektorem Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina Arturem Szklenerem zdecydowali o przeniesieniu Konkursu z października 2020 na październik 2021 po dodatkowych konsultacjach z Ministerstwem Zdrowia RP.

Oto, co profesor Piotr Gliński, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, powiedział o powodach przesunięcia Konkursu Chopinowskiego do 2021 roku:

„Wszystkie bilety na tegoroczny Konkurs Chopinowski zostały wyprzedane w zaledwie trzy godziny! Ludzie masowo z całego świata chcieli uczestniczyć w tym wielkim muzycznym wydarzeniu. Niestety ze względu na pandemię nie możemy zagwarantować, że w październiku tego roku będzie można zorganizować masowe imprezy masowe. Myślę, że wszyscy się zgadzamy, że konkurs bez publiczności - choć technicznie wykonalny - nie byłby świetnym pomysłem.

Jaka szkoda! Z niecierpliwością czekamy na ten konkurs co pięć lat. W eliminacjach, które odbędą się w kwietniu 2021 r., Bierze udział 163 pianistów.


Covid-19 był również obecny w urzędzie imigracyjnym dzisiaj, kiedy poszedłem odebrać nowe pozwolenie na pobyt, pomyślałem. Przed wejściem stało 12 osób, 8 w maskach, 4 bez. Jak się okazało, nie dostałem swojej karty. Była jedna strona, na której należało wpisać „0”, a ja go nie umieściłem, więc wstrzymało się z otrzymaniem mojej karty. Ukończone, kobieta powiedziała mi, żebym sprawdził konto za 1 miesiąc I UMÓWIĆ KOLEJNE SPOTKANIE, abym wrócił. Ponieważ spotkania są opóźnione o około miesiąc, mogę otrzymać kartę dopiero w listopadzie. Biurokracja… czy nie lubisz tego po prostu?

Mi prueba de polaco y mi lección fueron bien. Agnieska cambió mi estilo de escritura a un estilo más polaco y corrigió algunos puntos gramaticales. Escribí sobre Black Lives Matter pero tuve que usar Google para las muchas palabras que no conocía.Después de que terminé de leerlo, ella me aconsejó que intentara escribir algo usando las palabras que he estado estudiando y no depender de un traductor para palabras correctas. Ella dijo que escribir en polaco es parte del proceso de aprendizaje, por lo que debería aprender a usar las nuevas palabras en lugar de luchar con las palabras de un traductor como Google. Para mí tenía sentido, así que escribí mi próxima entrada en mi diario polaco haciendo eso. Me tomó un tiempo crear una historia usando el 90% de las palabras de una lección. Me está quitando mucho tiempo de mi español, así que escribiré el diario cada dos días. Quiero darles el mismo tiempo.

Radek estuvo aquí ayer, regalándonos historias del último evento de tango, esta vez en Konin. Nos mostró fotos de un lago cerca de Konin donde el agua parece una hermosa playa en la costa mexicana. Fue increíble, pero ... había carteles de peligro colocados alrededor del lago para que la gente NO entrara al agua. Este lago es donde una mina de carbón local ha estado vertiendo sus desechos mineros durante años. Está totalmente contaminado.

Debido a la pandemia de COVID-19, el 18º Concurso Chopin se trasladó a 2021. El Concurso tendrá lugar en la Filarmónica de Varsovia del 2 al 23 de octubre de 2021.

El Ministro de Cultura y Patrimonio Nacional de Polonia, Piotr Gliński, junto con Artur Szklener, Director del Instituto Fryderyk Chopin en Varsovia, decidieron trasladar el Concurso de octubre de 2020 a octubre de 2021 después de consultas adicionales con el Ministerio de Salud de Polonia.

Esto es lo que el profesor Piotr Gliński, ministro de Cultura y Patrimonio Nacional, dijo sobre las razones para posponer el Concurso Chopin hasta 2021:

“¡Todas las entradas para la Competencia Chopin de este año se agotaron en solo tres horas! Gente en masa de todo el mundo quería asistir a este gran evento musical. Desafortunadamente, debido a la pandemia, no podemos garantizar que en octubre de este año sea posible realizar eventos de audiencia masiva. Creo que todos estamos de acuerdo en que el Concurso sin público, aunque técnicamente factible, no sería una gran idea.

¡Qué pena! Esperamos esta competición cada cinco años. 163 pianistas están en la ronda preliminar que se celebrará en abril de 2021.

Covid-19 también estaba presente en la oficina de inmigración hoy cuando fui a recoger mi nuevo permiso de residencia, pensé. Había 12 personas parados afuera de la entrada, 8 con máscaras, 4 sin ellas. Resultó que no recibí mi tarjeta. Hubo una página en la que se debería haber ingresado un "0" y no lo puse, por lo que se retrasó la obtención de mi tarjeta. Completado, la mujer me dijo que revisara mi cuenta en 1 mes Y HAGA OTRA CITA, para volver. Dado que las citas tienen un retraso de aproximadamente un mes, es posible que no reciba mi tarjeta hasta noviembre. Burocracia ... ¿no te encanta?

No comments:

Post a Comment