Wednesday, May 04, 2022

Lonely.

Tomorrow I will go to see Joan. Talking with her today, she said she is lonely. I am also. Without being able to speak in Polish, she has little chance to communicate with other clients there and she is in a private room. I feel her loneliness in her voice. Most of the people there are older than she is. I am going to ask my friend who is an ophthalmologist if I really have to wait 4 weeks before I can care for her myself. Maybe I can bring her home before then. I am dealing with driving after only 4 days after the operation. The surgeon and my ophthalmologist said it was possible if my eyes are clear. A few other people say I should wait longer but my concern is Joan's mental state. She has been there(Dom Seniora) now for one week without me visiting and I think she is unhappy now. She told me so today. This is so hard being apart.

The weather now is definitely Spring-like weather, 63F, sunny and warm.

The war goes on in Ukraine. 

 Jutro pójdę do Joanny. Rozmawiając z nią dzisiaj, powiedziała, że jest samotna. Ja również. Nie umiejąc mówić po polsku, ma niewielkie szanse na porozumienie się z innymi klientami, a przebywa w prywatnym pokoju. Wyczuwam w jej głosie samotność. Większość osób tam przebywających jest od niej starsza. Zamierzam zapytać moją przyjaciółkę, która jest okulistką, czy naprawdę muszę czekać 4 tygodnie, zanim będę mogła sama się nią zaopiekować. Może uda mi się ją zabrać do domu przed upływem tego czasu. Już po 4 dniach od operacji nie mogę prowadzić samochodu. Chirurg i okulista powiedzieli, że jest to możliwe, jeśli moje oczy są czyste. Kilka innych osób mówi, że powinienem poczekać dłużej, ale moim zmartwieniem jest stan psychiczny Joanny. Od tygodnia przebywa tam (w Domu Seniora) bez moich odwiedzin i myślę, że jest teraz nieszczęśliwa. Powiedziała mi o tym dzisiaj. To takie trudne być osobno.

Pogoda jest teraz zdecydowanie wiosenna, 63 stopnie, słonecznie i ciepło.

Na Ukrainie trwa wojna. 

 Mañana iré a ver a Joan. Hablando con ella hoy, me ha dicho que se siente sola. Yo también lo estoy. Sin poder hablar en polaco, tiene pocas posibilidades de comunicarse con otros clientes y está en una habitación privada. Siento su soledad en su voz. La mayoría de las personas que están allí son mayores que ella. Voy a preguntarle a mi amigo, que es oftalmólogo, si realmente tengo que esperar 4 semanas para poder atenderla yo misma. Tal vez pueda traerla a casa antes de eso. Estoy tratando de conducir después de sólo 4 días después de la operación. El cirujano y mi oftalmólogo dijeron que era posible si mis ojos están limpios. Otras personas dicen que debería esperar más tiempo, pero mi preocupación es el estado mental de Joan. Lleva una semana sin que yo la visite y creo que no está contenta. Me lo ha dicho hoy. Es muy duro estar separados.

El tiempo ahora es definitivamente primaveral, 63F, soleado y cálido.

La guerra continúa en Ucrania. 

No comments:

Post a Comment