Friday, March 31, 2023

New oven.

Before we left for Spain, I bought 2 pizzas to put into our freezer so we would have dinner when we returned without having to prepare one. We came home, turned on the oven, and cooked the pizzas. Fine.

Wednesday night, I had another new dinner ready that required the oven. The oven needed to be preheated so I turned it on and waited for it to heat up. It didn't. I tried everything to get it to work but still no heat. 

Finally, I called the flat owner, told her the problem and she said she would come over yesterday with a repairman.  She came yesterday, and the repairman said she needed a new oven. Then she told me to find an oven I wanted, have it installed, and have the old one removed from the flat. She told me to take the cost of the oven off of next month's rent.

So, we gave a new oven that will be installed sometime tomorrow between 10 AM to 8 PM. But they will call an hour before they come so we are not confined to the house all day.

Przed wyjazdem do Hiszpanii kupiłam 2 pizze, które włożyłam do naszej zamrażarki, żebyśmy mieli obiad po powrocie bez konieczności przygotowywania jednej. Wróciliśmy do domu, włączyliśmy piekarnik i ugotowaliśmy pizze. Świetnie.

Środa wieczór, miałem inny nowy obiad gotowy który wymagał piekarnika. Piekarnik wymagał rozgrzania, więc włączyłem go i czekałem, aż się nagrzeje. Nie zrobił tego. Próbowałem wszystkiego, aby go uruchomić, ale nadal nie było ciepła. 

W końcu zadzwoniłem do właścicielki mieszkania, opowiedziałem jej o problemie, a ona powiedziała, że przyjedzie wczoraj z serwisantem.  Przyjechała wczoraj, a serwisant powiedział, że potrzebny jest nowy piekarnik. Kazała mi znaleźć odpowiedni piec, zamontować go i usunąć stary z mieszkania. Powiedziała mi, żebym odjęła koszt piekarnika od czynszu w przyszłym miesiącu.

Tak więc, daliśmy nowy piekarnik, który zostanie zainstalowany jutro między 10 rano a 8 wieczorem. Ale będą dzwonić godzinę przed ich przyjściem, więc nie jesteśmy ograniczeni do domu przez cały dzień.

No comments:

Post a Comment