Wednesday, November 15, 2023

12:15

I didn't go to bed last night until 2 AM last night and when I woke up today it was 12:15. I don't like getting up that late but I guess I needed the sleep.

Russia will not be happy with the news that Ukraine’s new F-16 fighter jets once deployed for combat will undergo major maintenance in the NATO member state Poland. A senior US government official said that on Tuesday. A Russian air strike against a NATO air base servicing Ukrainian F-16s would almost certainly trigger a conventional war between Russia and NATO. The nearest facility to Poznan is Bydgoszcz, about an hour's drive north.

The afternoon was spent by Joan watching reruns while I sat next to her listening to a Spanish lesson. I recently started finally watching "Volver", a film by Pedro Almodovar. I'm watching it first with English subtitles and then I will watch it again without them. They speak too fast for me to understand so I use the TLC program to watch and slow it down to hear the words and pronunciation better.

Zeszłej nocy nie poszedłem spać przed 2. nad ranem, a kiedy się obudziłem, była 12:15. Nie lubię wstawać tak późno, ale chyba potrzebowałem snu.

Rosja nie będzie zadowolona z wiadomości, że nowe ukraińskie myśliwce F-16 po rozmieszczeniu do walki zostaną poddane konserwacji w państwie członkowskim NATO - Polsce. Powiedział o tym we wtorek wysoki rangą urzędnik rządu USA. Rosyjski atak powietrzny na bazę lotniczą NATO obsługującą ukraińskie F-16 prawie na pewno wywołałby konwencjonalną wojnę między Rosją a NATO. Najbliższy obiekt od Poznania znajduje się w Bydgoszczy, około godziny jazdy na północ.

Joan spędziła popołudnie oglądając powtórki seriali, podczas gdy ja siedziałem obok niej i słuchałem lekcji hiszpańskiego. Niedawno zacząłem w końcu oglądać "Volver", film Pedro Almodovara. Oglądam go najpierw z angielskimi napisami, a potem obejrzę go jeszcze raz bez nich. Mówią zbyt szybko, bym mógł  zrozumieć, więc używam programu TLC do oglądania i spowalniania mowy, by lepiej słyszeć słowa i wymowę.

No comments:

Post a Comment