Thursday, November 16, 2023

GREAT surprise!

In the mailbox today was an envelope from the Internal Revenue Service(IRS). Normally, when you receive communications from them, it is not a good sign. I never received the forms to file our 2020 taxes and I was sure it was about that.

However, I was wrong. The letter stated that they had received back a check for $3,600 for 2020. It said I had until November 2 to respond. It is strange for me because I didn't file taxes for that year but there was a check for us in that amount.  There was a phone number to call to discuss the matter. I called and it was verified that we are indeed owed that amount. The man I talked with said it would arrive here in 6-9 weeks. That is incredible. You could say it made our day.

Feeling good because of the news, I took Joan to King Cross(a mall) for coffee and ciasto.

Our bill came for energy last month on our 57m flat. The cost, 214 PLN($53)

W dzisiejszej skrzynce pocztowej znajdowała się koperta od Internal Revenue Service (IRS). Zwykle, gdy otrzymujesz od nich wiadomości, nie jest to dobry znak. Nigdy nie otrzymałem formularzy do złożenia naszych podatków za 2020 rok i byłem pewien, że o to chodzi.

Jednak myliłem się. List zawierał informację, że otrzymaliśmy czek na kwotę 3600 USD za rok 2020. Powiedziano mi, że mam czas na odpowiedź do 2 listopada. Jest to dla mnie dziwne, ponieważ nie złożyłem informacji  podatkowej za ten rok, za to był dla nas czek na ww kwotę.  Był też numer telefonu, pod który można było zadzwonić, aby omówić sprawę. Zadzwoniłem i okazało się, że rzeczywiście należy nam się ta kwota. Mężczyzna, z którym rozmawiałem, powiedział, że czek dotrze do nas w ciągu 6-9 tygodni. To niesamowite. Można powiedzieć, że to był nasz dzień.

Czując się dobrze z powodu wiadomości, zabrałem Joan do King Cross (centrum handlowego) na kawę i ciasto.

W zeszłym miesiącu przyszedł rachunek za energię w naszym 57-metrowym mieszkaniu. Koszt, 214 PLN (28 dolarów)

No comments:

Post a Comment