Monday, December 25, 2023

Christmas.

 So, this is Christmas. A very merry Christmas and a happy New Year. Let's hope it's a good one without any fear.

We started the day with a nice breakfast and then started watching Christmas movies old and new.

Yesterday, I woke up early, at 7:30, in order to be at Sowa's by 8:00 to buy a cake for today. Our favorite is called Kajmarkowy. it's a cream cake with caramel topping. As luck would have, there were already 10 people waiting in line. By the time it was my turn to buy, no cakes were left and I settled for a carrot cake.

On the way back home, I thought about the small Sowa shop closer to our house so I thought I would give it a try. I was happily surprised to see they had our favorite cake and I bought it, for 83 PLN($21).

Back home, Joan was still sleeping so I worked with the new app. our friend Pawel created for me. It is really fantastic. Now I can download all 5, 671 blogs I have written since I first started in 2006 and they are in chronological order. I've wanted to do that for a long time but never had an app. that would do it.

We had a non-traditional dinner of Muscovy Duck breasts, steamed yellow and green beans, mashed potatoes, and gravy. Our favorite cake was the dessert.

A więc to są Święta Bożego Narodzenia. Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku. Miejmy nadzieję, że będzie dobry, bez żadnych obaw.

Zaczęliśmy dzień od miłego śniadania, a potem zaczęliśmy oglądać świąteczne filmy, stare i nowe.

Wczoraj obudziłem się wcześnie, o 7:30, aby być u Sowy przed 8:00, aby kupić ciasto na dziś. Nasze ulubione ciasto nazywa się Kajmarkowy. Jest to ciasto z kremem i polewą karmelową. Szczęście chciało, że w kolejce czekało już 10 osób. Kiedy nadeszła moja kolej na zakup, nie było już żadnych ciast i zadowoliłem się ciastem marchewkowym.

W drodze powrotnej do domu pomyślałem o małym sklepie Sowa bliżej naszego domu, więc pomyślałem, że spróbuję. Byłem szczęśliwie zaskoczony, gdy zobaczyłem, że mają nasze ulubione ciasto i kupiłem je za 83 PLN (21 USD).

Po powrocie do domu Joanna wciąż spała, więc pracowałem z nową aplikacją, którą stworzył dla mnie nasz przyjaciel Paweł. Jest naprawdę fantastyczna. Teraz mogę pobrać wszystkie 5,671 blogów, które napisałem od 2006 roku i są one w porządku chronologicznym. Od dawna chciałem to zrobić, ale nigdy nie miałem aplikacji, która by to zrobiła.

Zjedliśmy nietradycyjny obiad składający się z piersi kaczki piżmowej, gotowanej na parze żółtej i zielonej fasoli, tłuczonych ziemniaków i sosu. Naszym ulubionym ciastem był deser.

No comments:

Post a Comment