Friday, December 15, 2023

PT

 Another night of interrupted sleep and waking up tired, even at 11:00 How tired this is making Joan was more evident this morning.

Usually, after washing and brushing her teeth, I help her turn around and walk her slowly to the bedroom to get dressed. This time, her weak right leg gave out and she fell to the floor. It wasn't a hard fall because I was holding both of her arms as she fell. It did create a significant problem for me, getting to stand up again. Her weight gain over the last 2 years plus the weakness of her right leg almost prevented it. I said almost because, after 2 hours of trying different approaches, I was finally able to get her standing and back on the bed.

I finished dressing her, exhausted, and was able to give her breakfast and then move her into her recliner. This latest episode gave me a lot to think about and come to a decision about Spain.

Joan's health and well-being are more important than another trip to Spain. I am going to bring back the physical therapist and see if he will be able to help her regain the strength in her right leg.  I have contacted Bartosz and he will start on Dec. 27th. He was going to come next Wednesday but I told him about Covid and thought he should wait another week. He has a young baby girl and I wouldn't want to be a danger to her or his wife.

Kolejna noc przerywanego snu i budzenia się zmęczonym, nawet o 11:00 To, jak zmęczona jest Joan, było bardziej widoczne dziś rano.

Zwykle po umyciu się i umyciu zębów pomagam jej się obrócić i powoli odprowadzam ją do sypialni, by mogła się ubrać. Tym razem jej słaba prawa noga dała o sobie znać i upadła na podłogę. Nie był to ciężki upadek, ponieważ trzymałem ją za obie ręce. Stworzyło to jednak dla mnie poważny problem z ponownym wstaniem. Jej przyrost wagi w ciągu ostatnich 2 lat plus słabość prawej nogi prawie to uniemożliwiły. Powiedziałem "prawie", ponieważ po 2 godzinach próbowania różnych metod, w końcu udało mi się postawić ją z powrotem na łóżku.

Skończyłem ją ubierać, wyczerpany, i byłem w stanie podać jej śniadanie, a następnie przenieść ją do fotela. Ten ostatni epizod dał mi wiele do myślenia i pozwolił podjąć decyzję w sprawie Hiszpanii.

Zdrowie i dobre samopoczucie Joan są ważniejsze niż kolejna podróż do Hiszpanii. Zamierzam sprowadzić fizjoterapeutę i sprawdzić, czy będzie w stanie pomóc jej odzyskać siłę w prawej nodze.  Skontaktowałem się z Bartoszem i zacznie on 27 grudnia. Miał przyjechać w przyszłą środę, ale powiedziałam mu o Covid i pomyślałam, że powinien poczekać jeszcze tydzień. Ma małą córeczkę i nie chciałbym stanowić zagrożenia dla niej ani dla jego żony.

No comments:

Post a Comment