Monday, April 25, 2022

Santander.

Santander Bank, again, for the third time. This time I took my Power of Attorney to prove I had the right to go into Joan's account to approve our Polish tax statement. Guess what? They didn't accept it. Why? Because even though I had permission to do everything in her account, it did not state I could do it online or change her password. They made a scan of all of it and sent it to the main branch in Warsaw for "evaluation". They said it would take only an hour for an answer. Now, it is 5 hours later, and still no word.

I finally received an answer to my application for help from the organization MOPR. They told me what they could provide but gave me no instructions on how to actually get it started. It is not surprising to me.

Santander Bank, znowu, po raz trzeci. Tym razem wziąłem pełnomocnictwo, żeby udowodnić, że mam prawo wejść na konto Joan, żeby zatwierdzić nasze polskie zeznanie podatkowe. Zgadnijcie, co? Nie przyjęli go. Dlaczego? Ponieważ mimo że miałem pozwolenie na wszystko na jej koncie, nie było tam napisane, że mogę to zrobić przez Internet ani że mogę zmienić jej hasło. Zrobili skan tego wszystkiego i wysłali do głównego oddziału w Warszawie do "oceny". Powiedzieli, że na odpowiedź trzeba będzie poczekać godzinę. Teraz mija 5 godzin i nadal nie ma odpowiedzi.

W końcu otrzymałem odpowiedź na mój wniosek o pomoc z MOPR. Powiedzieli mi, co mogą mi zaoferować, ale nie dali żadnych instrukcji, jak właściwie zacząć działać. Nie jest to dla mnie zaskoczeniem.

Banco Santander, de nuevo, por tercera vez. Esta vez llevé un poder notarial para demostrar que tenía derecho a entrar en la cuenta de Joan para validar nuestra declaración de la renta polaca. ¿Adivina qué? No lo aceptaron. ¿Por qué? Porque aunque tenía permiso para hacer todo en su cuenta, no decía que pudiera hacerlo en línea o que pudiera cambiar su contraseña. Hicieron un escaneo de todo y lo enviaron a la sucursal principal en Varsovia para su "evaluación". Dijeron que tendrían que esperar una hora para recibir una respuesta. Ya han pasado 5 horas y todavía no hay respuesta.

Por fin he recibido respuesta a mi solicitud de ayuda del MOPR. Me dijeron lo que podían ofrecerme, pero no me dieron instrucciones sobre cómo empezar realmente. Esto no me sorprende.

No comments:

Post a Comment