Wednesday, April 26, 2023

A schedule?

The day began at 8:30 waking up and checking emails. At 9:00 I helped Joan out of bed, dressed her, and made a breakfast smoothie with 3 bananas. That was a mistake for me. 10 minutes after I finished mine I had to make several trips to the bathroom. It didn't affect Joan at all. 

At 10:20 Natalie arrived to sit with Joan while I went to meet Radek at his house. Usually. I have a second breakfast with him but this morning I declined it and only had tea. He told me he was going to Katowicie on the weekend for a tango event and then on Monday to Wroclaw to see his lady friend. He will stay there for the Constitution Event on Wednesday so we won't meet next week.

I arrived back home at 13:00 and quickly put on Joan's shoes and coat to go for our hair appointment at 13:30. Normally it takes about 10 minutes to get there but not now. There are so many streets closed for renovation that it took me 1/2 to finally arrive at the salon. IMHO, whoever designates what streets are to be renovated and when should be fired. The center of the city is a total disaster. I can only imagine how difficult it would be for a foreigner to find the place he/she is looking for.

So, we arrived 15 minutes late but the hairdresser was waiting for us. Parking was also a problem to find and I had to use the underground lot at Plac Wolnosci and then wheelchair Joan down to the salon. 

My "time schedule" was all messed up and I had to settle for making spaghetti for dinner, not what I had planned. I don't like that when it happens.

Meanwhile.....

KYIV, April 25 (Reuters) - Ukrainian forces based on the western side of the River Dnipro are frequently carrying out raids on the eastern bank near the city of Kherson to try to dislodge Russian troops, a regional official said on Tuesday.

Russian forces have held the eastern side of the Dnipro near Kherson since retreating from the southern city in November after months of occupation, but Ukraine is expected to launch a spring counteroffensive to try to recapture more territory.

Dzień rozpoczął się o 8:30 pobudką i sprawdzeniem maili. O 9:00 pomogłam Joannie wstać z łóżka, ubrałam ją i zrobiłam śniadaniowe smoothie z 3 bananów. To był dla mnie błąd. 10 minut po tym jak skończyłem swoje musiałem odbyć kilka podróży do łazienki. Nie wpłynęło to w ogóle na Joan. 

O 10:20 przyjechała Natalia, żeby posiedzieć z Joanną, podczas gdy ja poszedłem spotkać się z Radkiem u niego w domu. Zazwyczaj. Mam u niego drugie śniadanie, ale tego ranka odmówiłam i wypiłam tylko herbatę. Powiedział mi, że w weekend jedzie do Katowic na imprezę tangową, a następnie w poniedziałek do Wrocławia do swojej przyjaciółki. Zostanie tam na imprezę Konstytucji w środę, więc nie spotkamy się w przyszłym tygodniu.

Wróciłem do domu o 13:00 i szybko założyłem buty i płaszcz Joanny, aby pójść na naszą wizytę u fryzjera o 13:30. Normalnie zajmuje to około 10 minut, aby tam dotrzeć, ale nie teraz. Jest tyle ulic zamkniętych na czas remontu, że zajęło mi to 1/2, by w końcu dotrzeć do salonu. IMHO, ktokolwiek wyznacza jakie ulice mają być remontowane i kiedy powinien zostać zwolniony. Centrum miasta to totalna katastrofa. Mogę sobie tylko wyobrazić, jak trudno byłoby obcokrajowcowi znaleźć miejsce, którego szuka.

Tak więc, przybyliśmy 15 minut późno, ale fryzjer czekał na nas. Problemem było również znalezienie parkingu i musiałam skorzystać z podziemnego parkingu na Placu Wolności, a następnie zjechać wózkiem Joanny do salonu. 

Mój "plan czasowy" był cały w rozsypce i musiałam zadowolić się zrobieniem spaghetti na kolację, nie to co planowałam. Nie lubię tego, gdy tak się dzieje.

Tymczasem.....

KYIV, 25 kwietnia (Reuters) - Ukraińskie siły oparte na zachodniej stronie rzeki Dniepr często przeprowadzają naloty na wschodnim brzegu w pobliżu miasta Chersoń, aby spróbować wyprzeć rosyjskie wojska, regionalny urzędnik powiedział we wtorek.

Rosyjskie siły trzymały wschodni brzeg Dniepru w pobliżu Chersonia od czasu wycofania się z południowego miasta w listopadzie po miesiącach okupacji, ale oczekuje się, że Ukraina rozpocznie wiosenną kontrofensywę, aby spróbować odzyskać więcej terytorium.

No comments:

Post a Comment