Tuesday, April 04, 2023

Finally///

Yes, after a 2 month's break, Radek and I met at his house to discuss our experiences during that time.  For the first hour in English, we talked about our trip to Spain and his good fortune in finding another partner to tango with. Joan and I  are happy for him.

Earlier, I was able to get Joan's Polish tax information from our old post office where it was sent last week. The problem of not having it was that our bank still had Joan listed as living on Literacka Street and me on Nalkowskiej. When we changed our address last year at the bank, thinking that Joan and I were on the same account, I thought that would change her address also. Evidently, it didn't and I had to go online to change it myself. The bank called to say I should go to the old post office where the form should be. So, now I have 10 days to file the taxes. Hopefully, there will be a refund for us both.

I'm still stuck with the problem of not receiving our SSA-1019 forms for the past 2 years. I wrote asking for them 2 months ago but have not received an answer. I will have to file for an extension and hope the forms get here.

Tak, po 2 miesięcznej przerwie spotkaliśmy się z Radkiem u niego w domu, aby omówić nasze doświadczenia w tym czasie.  Przez pierwszą godzinę po angielsku rozmawialiśmy o naszej podróży do Hiszpanii i jego szczęściu w znalezieniu kolejnego partnera do tanga. Joan i ja cieszymy się z tego powodu.

Wcześniej udało mi się uzyskać polską informację podatkową Joan z naszej starej poczty, gdzie została wysłana w zeszłym tygodniu. Problem z jej brakiem polegał na tym, że nasz bank nadal miał Joan wpisaną jako mieszkającą na ulicy Literackiej, a mnie na Nałkowskiej. Kiedy w zeszłym roku zmieniliśmy nasz adres w banku, myśląc, że Joan i ja mamy to samo konto, pomyślałem, że to zmieni również jej adres. Widocznie tak nie było i musiałam sama wejść na stronę internetową, żeby go zmienić. Bank zadzwonił, że powinienem pójść na starą pocztę, gdzie powinien być formularz. Tak więc, teraz mam 10 dni na złożenie podatków. Mam nadzieję, że będzie zwrot dla nas obu.

Nadal tkwię z problemem nieotrzymania naszych formularzy SSA-1019 przez ostatnie 2 lata. Napisałem prośbę o nie 2 miesiące temu, ale nie otrzymałem odpowiedzi. Będę musiał złożyć wniosek o przedłużenie i mieć nadzieję, że formularze dotrą tutaj.

No comments:

Post a Comment