Thursday, April 06, 2023

U.S. Tax

 After more than a few hours trying to figure out how to get our benefits statements from social security for 2021 and 2022, I tried calling the number they gave. It wouldn't go through. It was an 800# with a #1 before it indicating the U.S. I tried three times with the same result. Finally, I remembered that maybe it was 001 in the past so I tried that. It went through and then I had to wait in the line of callers. After 1/2 hour, someone finally answered.

He was a pleasant enough man who asked how he could help me. I told him my wife and  I are Americans living in Poznan, retired. We needed to file our taxes but last year the form SSA-1099 was put online. We have not filed our taxes for 2021 or 2022 because we don’t know what our income was. I tried to get them from the IRS but our old passwords don’t work since the system was changed. I tried to get an ID.me account but my wife has dementia and could not answer the questions on the video interview so we have no U.S. IDs. Sometimes she doesn’t even know who she is. We are stuck in a frustrating situation and seriously need help. Because of our low income, we have not had to pay any taxes since we have been here but we/I know it is still necessary to submit tax return forms and now we are behind for at least 2021.

After listening to my story, he asked for my SS number and then a few questions for security purposes. He asked me to tell him the address on our last 1099 from 2020. When I did, he said he still had our Literacka address in his files and that is why we have not received to needed forms. He wrote down our new address and then he had to speak to Joan for her information, I couldn't speak for her.

Fortunately, Joan was able to answer his questions and he said we would receive the forms within 10 days. I thanked him and closed the call. What a big load that has been taken off of me. You can't mess around with the IRS. It is strange that in our Constitution there is nothing written about having to pay taxes and yet we all do it.

Po więcej niż kilku godzinach próbowania dowiedzieć się, jak uzyskać nasze oświadczenia o świadczeniach z ubezpieczenia społecznego za 2021 i 2022, próbowałem zadzwonić na numer, który podali. Nie dało się połączyć. To był 800# z #1 przed nim wskazującym na USA. Próbowałem trzy razy z tym samym rezultatem. W końcu przypomniałem sobie, że może to było 001 w przeszłości, więc spróbowałem tego. To przeszło i wtedy musiałem czekać w linii dzwoniących. Po 1/2 godziny ktoś w końcu odebrał.

On był miłym dość człowiekiem , który zapytał jak on mógłby pomóc mi. Powiedziałem mu, że moja żona i ja jesteśmy Amerykanami mieszkającymi w Poznaniu, na emeryturze. Potrzebowaliśmy złożyć nasze podatki, ale w zeszłym roku formularz SSA-1099 został umieszczony online. Nie złożyliśmy naszych podatków za 2021 lub 2022 rok, ponieważ nie wiemy, jakie były nasze dochody. Próbowałem dostać je od IRS, ale nasze stare hasła nie działają, ponieważ system został zmieniony. Próbowałem uzyskać konto ID.me, ale moja żona ma demencję i nie mogła odpowiedzieć na pytania na wywiadzie wideo, więc nie mamy amerykańskich dokumentów tożsamości. Czasami ona nawet nie wie, kim jest. Utknęliśmy w frustrującej sytuacji i poważnie potrzebujemy pomocy. Ze względu na nasze niskie dochody nie musieliśmy płacić żadnych podatków, odkąd tu jesteśmy, ale my/oni wiemy, że nadal trzeba składać formularze zeznań podatkowych, a teraz jesteśmy w tyle za co najmniej 2021.

Po wysłuchaniu mojej historii poprosił o mój numer SS, a następnie kilka pytań dla celów bezpieczeństwa. Poprosił mnie, żebym powiedział mu adres na naszym ostatnim 1099 z 2020 roku. Kiedy zrobiłem, on powiedział , że on jeszcze miał nasz Literacka adres w jego plikach i to jest dlaczego nie otrzymaliśmy do potrzebnych form. Zapisał nasz nowy adres, a następnie musiał porozmawiać z Joan, aby uzyskać jej informacje, nie mogłem mówić za nią.

Na szczęście Joan była w stanie odpowiedzieć na jego pytania i powiedział, że otrzymamy formularze w ciągu 10 dni. Podziękowałem mu i zamknąłem rozmowę. Jakże wielki ciężar został ze mnie zdjęty. Nie można zadzierać z IRS-em. To dziwne, że w naszej Konstytucji nie ma nic napisane o konieczności płacenia podatków, a jednak wszyscy to robimy.

No comments:

Post a Comment