Thursday, May 18, 2023

Grandson.

Last night, I had a wonderful hour-long conversation with our grandson who recently graduated from Southern Illinois University with a degree in microbiology. I asked him which field of research he was most interested in pursuing, and I was pleasantly surprised to learn that he wants to work in the environmental field. 

During his last year at the university lab, he worked on a project to extract carbon from plastic and convert it into food for NASA space flights. When I asked him about the health implications of consuming such food, he mentioned that they are still figuring it out, but he is intrigued to learn more.

Now that he's had a little break, he's looking for a job in his field, and he's optimistic about the many possibilities out there. I hope he finds what he's looking for and doesn't settle for a job just for the money.

Wczoraj wieczorem odbyłem wspaniałą godzinną rozmowę z naszym wnukiem, który niedawno ukończył Southern Illinois University na kierunku mikrobiologii. Zapytałem go, jaką dziedziną badań jest najbardziej zainteresowany i byłem mile zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że chce pracować w dziedzinie ochrony środowiska. 

Podczas ostatniego roku pracy w laboratorium uniwersyteckim pracował nad projektem ekstrakcji węgla z plastiku i przekształcania go w żywność dla lotów kosmicznych NASA. Kiedy zapytałem go o konsekwencje zdrowotne spożywania takiej żywności, wspomniał, że wciąż się nad tym zastanawiają, ale jest zaintrygowany, aby dowiedzieć się więcej.

Teraz, gdy ma małą przerwę, szuka pracy w swojej dziedzinie i jest optymistycznie nastawiony do wielu możliwości. Mam nadzieję, że znajdzie to, czego szuka i nie zadowoli się pracą tylko dla pieniędzy.

No comments:

Post a Comment