Thursday, May 11, 2023

Inflation

Food shopping day isn't that much interesting anymore with the constant raising of prices. We have gone from spending $150 a week to $250 on average. I don't know why the government hasn't done anything to put a curb on inflation here. For example; one carton of ice cream cost 17.95 PLN four months ago, today it is 23.95 PLN.

Still not receiving the 1099 forms that allow us to file our U.S. taxes, I tried twice yesterday to call them only to be put on hold again. I didn't. Instead, I called them just as they opened and was able to tell my problem again. Rick took my information and said it would be quicker to have them sent to Karen's address and then have her send them to me. I agreed. It takes 7-10 business days for her to receive the forms and then I will have her FedEx them to us.

The weather has been good the last three days so I have been able to take Joan outside. For her dinner, I made chicken breast w/Italian seasoning(homemade), potatoes, carrots and a salad of lettuce, grated gouda cheese and zucchini, and a mix of mayonnaise and paprika.

Dzień zakupów spożywczych nie jest już tak ciekawy przy ciągłym podnoszeniu cen. Przeszliśmy od wydawania 150 dolarów tygodniowo do średnio 250 dolarów. Nie wiem dlaczego rząd nie zrobił nic, aby ograniczyć inflację. Na przykład; jeden karton lodów kosztował 17,95 zł cztery miesiące temu, dziś jest to 23,95 zł.

Wciąż nie otrzymałem formularzy 1099, które pozwalają nam złożyć nasze amerykańskie podatki, próbowałem wczoraj dwa razy zadzwonić do nich, tylko po to, by znów zostać zawieszonym. Nie zrobiłem tego. Zamiast tego, zadzwoniłem do nich tak jak się otworzyli i byłem w stanie powiedzieć o moim problemie ponownie. Rick wziął moje informacje i powiedział, że byłoby szybciej mieć je wysłane na adres Karen, a następnie mieć ją wysłać je do mnie. Zgodziłem się. To bierze 7-10 dni roboczych dla niej by otrzymać formy i wtedy będę mieć jej FedEx ich do nas.

Pogoda była dobra przez ostatnie trzy dni, więc byłem w stanie zabrać Joan na zewnątrz. Na jej kolację przygotowałem pierś z kurczaka z przyprawami włoskimi (domowej roboty), ziemniaki, marchewkę i sałatkę z sałaty, tartego sera gouda i cukinii oraz mieszanki majonezu i papryki.

No comments:

Post a Comment