Monday, May 08, 2023

U.S. Taxes

 It has been 3 weeks since I talked with someone in the U.S., Social Security department about getting our 1099 forms for this and last year. I had to wait 1/2 hour before they took my call and then another half hour while he filled out the forms to send them to me. Even though I called their 1-800 phone number which is supposed to be free, my provider here still charged me for the time. The bill was $64(278 PLN).

Now, I will have to call them again to find out why I haven't received the forms.

My backup Asus laptop has finally bit the dust. It would only open with a back screen. From the internet, I found out how to reload Windows 7 and tried that 3 times. Each time. I went through all of the steps for it to restart. However, each time when I did restart it, I received the message, "A Fatal problem has occurred and the computer will not start." I have 3 external drives for saving everything, so I will rely on them. 

To help to learn Spanish. I listen to or watch podcasts/videos from a website, "smalltownspanishteacher". In it, there are stories in Spanish or English where I can learn new vocabulary. I wrote a comment on one of her stories because she also uses stories her listeners write to her. I told her a little bit about my own and she decided to put it into Spanish on her website.  https://youtube.com/watch?v=rey_kN9eDTI

-To było 3 tygodnie odkąd mówiłem z kimś w U.S., Social Security dział o dostawaniu naszych 1099 form dla tego i ubiegłego roku. Musiałem czekać 1/2 godziny zanim wzięli moje wezwanie, a następnie kolejne pół godziny podczas gdy on wypełnił formularze by wysłać je do mnie. Nawet jeśli zadzwoniłem na ich 1-800 numer telefonu, który ma być darmowy, mój dostawca tutaj wciąż obciążył mnie za czas. Rachunek wyniósł 64$(278 zł).

Teraz będę musiał zadzwonić do nich ponownie, aby dowiedzieć się, dlaczego nie otrzymałem formularzy.

Mój zapasowy laptop Asus w końcu przegryzł pył. Otwierał się tylko z tylnym ekranem. Z internetu dowiedziałem się jak przeładować Windows 7 i próbowałem tego 3 razy. Za każdym razem. Przeszedłem przez wszystkie kroki, aby się zrestartował. Jednak za każdym razem, gdy go zrestartowałem, otrzymywałem komunikat "Wystąpił problem fatalny i komputer nie uruchomi się". Mam 3 dyski zewnętrzne do zapisywania wszystkiego, więc będę na nich polegać. 

Pomoc w nauce języka hiszpańskiego. Słucham lub oglądam podcasty/filmy ze strony internetowej, "smalltownspanishteacher". W niej są opowiadania po hiszpańsku lub angielsku, gdzie mogę uczyć się nowego słownictwa. Napisałam komentarz do jednej z jej historii, ponieważ ona również używa historii, które piszą do niej jej słuchacze. Opowiedziałam jej trochę o swojej i postanowiła umieścić ją po hiszpańsku na swojej stronie. https://youtube.com/watch?v=rey_kN9eDTI

No comments:

Post a Comment