Thursday, November 03, 2022

Expensive day?

Today may become my most expensive shopping day ever. The cost, 250 PLN($53) may not be the only cost today.

Last night, driving and getting close to home, a red light came on telling me the engine was overheating, pull over, and shut off the car. I was just about home, within 2 minutes, so I made it to the underground parking and turned off the car. After getting Joan upstairs and letting the car cool down, I took a bottle of water and filled up the container connected to the engine. I started the car and the red light was gone. I thought that solved the problem,

This morning, I did my early morning shopping but on the way to the store when I turned on the heat, there was none. Only cold air was blowing out of the air vents. The gauge showed the normal range on the dashboard and no red light.

On the way home, again the warning light came on. I was close to where I had my car repaired so I went there. I told them the problem and a mechanic came to look. He asked me to put more water in the container and suddenly steam started coming out of the engine. He tried to find out where it was coming from. He said he thought an inlet pipe has a hole in it but could not be sure until the engine cooled down.

He said I should not drive the car home. They would try to look at it today or tomorrow. I had to call a taxi to get home with the groceries I bought.

Dzisiejszy dzień może stać się moim najdroższym dniem w zyciu pod względem zakupów. Koszt, 250 zł($53) może nie być dzisiaj  jedynym kosztem.

Wczoraj wieczorem, kiedy jechałem samochodem i zbliżalem się do domu, zapaliła się czerwona lampka informująca mnie, że silnik się przegrzewa, należy zjechać na pobocze i wyłączyć go. Byłem tuż pod domem i ok 2 minuty później zjechałem do podziemnego parkingu i wyłączyłem samochód. Po przewiezieniu Joan na górę i pozwalając silnikowi samochodu ostygnąć, wziąłem butelkę wody i napełniłem pojemnik podłączony do silnika. Uruchomiłem samochód i czerwona kontrolka zniknęła. Pomyślałem, że to rozwiązało problem,

Dziś rano wybralem się wcześnie na zakupy, ale w drodze do sklepu, gdy włączyłem ogrzewanie, nie było żadnego. Z nawiewów wydmuchiwało tylko zimne powietrze. Na desce rozdzielczej wskaźnik pokazywał normalny zakres i nie świeciła się czerwona kontrolka.

W drodze do domu znów zapaliła się lampka ostrzegawcza. Miałem blisko do miejsca, gdzie miałem naprawiany samochód, więc pojechałem tam. Powiedziałem im o problemie i mechanik przyszedł popatrzeć. Poprosił mnie o wlanie większej ilości wody do pojemnika i nagle z silnika zaczęła wydobywać się para. Próbował dowiedzieć się, skąd to się bierze. Powiedział, że jego zdaniem rura wlotowa ma dziurę, ale nie może być pewien, dopóki silnik nie ostygnie.

Powiedział, że nie powinienem jechać samochodem do domu. Oni spróbują spojrzeć na to dziś lub jutro. Musiałem zadzwonić po taksówkę, żeby wrócić do domu z zakupionymi artykułami spożywczymi.

No comments:

Post a Comment