Thursday, November 17, 2022

No shopping.

Thursday morning, shopping day. Well, didn't exactly happen today. I thought I set the alarm for 6:45 to go but when I heard it it was already 7:45. Evidently, I was thinking 6:45 but set it for 7:45. That is too late for me to go because it makes Joan stay in bed too long before I return. The danger is that she might try to get out of bed while waiting for me and fall over hurting herself. I can't take that chance so I will try tomorrow to set the right time to go.

I read this morning the Republicans have taken control of the House of Representatives so the government will be divided for the next 2 years. It is probably doubtful he will be able to get much accomplished during that time.

One thing he has accomplished is providing Ukraine with $18.6 billion worth of military aid to them to fight the war against Russia. Without that aid, I doubt the war would still be going on.

Joan spent a couple of hours reading today while I had to make bank transfers to pay some bills. To break the monotony of the day, I took her to Sowas for coffee and cake.

My friend, Carmelo, sent me a notice of a rental apartment in the town we have stayed in before. It is similar to what we had before but at a lower price of renting. It would be good for Joan and me to spend some time there this winter. Her condition has been stable for the last 5 months so I think it is possible to travel by plane there. I know she would welcome the change with better weather and a lot of sunshine.

W czwartek rano, dzień zakupów. No cóż, nie do końca tak było dzisiaj. Myślałam, że ustawiłam alarm na 6:45, żeby iść, ale jak go usłyszałam to już była 7:45. Widocznie, myślałem 6:45 ale ustawiłem to dla 7:45. To jest za późno dla mnie by pójść ponieważ to sprawia, że Joan zostaje w łóżku zbyt długo zanim wrócę. Niebezpieczeństwo polega na tym, że ona może próbować wydostać się z łóżka czekając na mnie i przewrócić się raniąc siebie. Nie mogę wziąć tej szansy, więc spróbuję jutro ustalić właściwy czas na pójście.

Czytam dzisiaj rano, że Republikanie przejęli kontrolę nad Izbą Reprezentantów, więc rząd będzie podzielony przez następne 2 lata. Ono być prawdopodobnie wątpliwy on być sprawnie dostawać dużo dokonany podczas ten czas.

Jedną rzeczą, którą osiągnął jest zapewnienie Ukrainie 18,6 mld dolarów pomocy wojskowej, aby mogli walczyć w wojnie z Rosją. Bez tej pomocy, wątpię, że wojna byłaby nadal dzieje.

Joanna spędziła dziś kilka godzin na czytaniu, podczas gdy ja musiałem dokonać przelewów bankowych, aby zapłacić kilka rachunków. Aby przerwać monotonię dnia, zabrałem ją do Sowas na kawę i ciasto.

Mój przyjaciel, Carmelo, wysłał mi ogłoszenie o wynajmie mieszkania w mieście, w którym zatrzymaliśmy się wcześniej. Jest podobne do tego, które mieliśmy wcześniej, ale za niższą cenę wynajmu. Dobrze by było, żebyśmy z Joan spędzili tam trochę czasu tej zimy. Jej stan jest stabilny od 5 miesięcy, więc myślę, że można tam podróżować samolotem. Wiem, że z zadowoleniem przyjęłaby zmianę w postaci lepszej pogody i dużej ilości słońca.

No comments:

Post a Comment