Wednesday, December 07, 2022

Election.

Today is a big run-off election day in Georgia between Herschel Walker whose only qualification is that he was a star football player in the NFL and Reverend Warnock, the standing Senator. The result will give a better picture of where the U.S. stands on morality, truth, education, and many other topics. I can't believe Walker may win.

As for Joan and I, we met with Radek at our flat and he brought a nice Babka for dessert. The cake is not braided.

Years, many years, ago I read Lady Chatterley's Lover but don't remember anything about the story now. I was surprised to see a movie version of it now on Netflix so we watched it. Also on Netflix was a very good movie starring Billy Crystal, "Here Today". I didn't know anything about it but, liking Billy Crystal, we watched it. The story is about an aging writer who discovers he has a rare form of dementia. Of course, it touched home with me because of what Joan is going through. I can recommend it and it is not just a sad movie.

For dinner, I made a nice rustic vegetable soup with bread.

Dzisiaj jest wielki dzień wyborów w Georgii pomiędzy Herschelem Walkerem, którego jedyną kwalifikacją jest to, że był gwiazdą futbolu w NFL, a wielebnym Warnock'iem, stojącym senatorem. Wynik da lepszy obraz tego, gdzie Stany Zjednoczone stoją w kwestii moralności, prawdy, edukacji i wielu innych tematów. Nie mogę uwierzyć, że Walker może wygrać.

Co do Joanny i mnie, to spotkałyśmy się z Radkiem w naszym mieszkaniu i przyniósł on na deser ładną Babkę. Ciasto nie jest plecione.

Lata, wiele lat temu czytałam Kochanka Lady Chatterley, ale teraz nie pamiętam nic z tej historii. Zaskoczyło mnie, że zobaczyłam wersję filmową na Netflixie, więc ją obejrzeliśmy. Również na Netflixie był bardzo dobry film z Billy Crystalem w roli głównej "Here Today". Nic o nim nie wiedziałem, ale lubiąc Billy'ego Crystala, obejrzeliśmy go. Historia opowiada o starzejącym się pisarzu, który odkrywa, że ma rzadką formę demencji. Oczywiście dotknęła mnie w domu ze względu na to, przez co przechodzi Joan. Mogę go polecić i nie jest to tylko smutny film.

Na obiad zrobiłam fajną rustykalną zupę warzywną z chlebem.

No comments:

Post a Comment