Sunday, December 18, 2022

Quiet.

It was a relatively quiet day for us at home. I made Salmon with roasted sweet potatoes and cauliflower for dinner and later prepared creamy tomato soup with cashews for Sunday night, It reminds me somewhat of gazpacho.

For entertainment, I connected the laptop to the big-screen TV and showed Joan pictures I had taken during several trips to Spain. It was the only sunshine we saw today. Some of the places we visited she didn't remember until she saw the pictures.

To był stosunkowo spokojny dzień dla nas w domu. Zrobiłem łososia z pieczonymi słodkimi ziemniakami i kalafiorem na obiad, a później przygotowałem kremową zupę pomidorową z nerkowcami na niedzielny wieczór, przypomina mi ona nieco gazpacho.

Dla rozrywki podłączyłem laptopa do dużego ekranu telewizora i pokazałem Joannie zdjęcia, które zrobiłem podczas kilku podróży do Hiszpanii. To było jedyne słońce, jakie dziś widzieliśmy. Niektóre z miejsc, które odwiedziliśmy, nie pamiętała, dopóki nie zobaczyła zdjęcia.

No comments:

Post a Comment