Tuesday, February 06, 2024

The bank.

I received a notice from the bank that our 1099-INT form for tax purposes was ready to download. I clicked on it and got a popup screen that said to enter the password they sent by SMS. However, I have yet to receive. I wrote a message to the bank and it said since Joan was the primary, it was sent to her. I checked her messages but nothing was there. Another message was sent telling them we changed the primary to me because of Joan's dementia. They had no record of that in the main office in Warsaw.

Rather than wait while we exchanged new emails, we went, to the bank to straighten out the problem, It took about two hours to do that, and a new SMS was sent to Joan's phone which was at home.

Arriving back home, there was a new SMS password code but when I tried to use it, it wasn't accepted. So, today I have to go back to the back to find out why it isn't working. I should be able to charge the bank for my time and gasolene to fix their problem.

Dementia is winning the next stage. For 2 hours in the morning, looking straight at my face, Joan did not know who I was. I finally had to show her my ID card along with pictures of our wedding. It's heartbreaking to see this begin. I hoped we had a few more years together.

Bank update>At the bank, the assistant of the assistant I spoke to yesterday was the new person to talk with. He informed me that they were not able to change me to the primary person because a new account just for me was set up 2 years ago but never used. They would have to cancel that account before they could make the change. I agreed to do it.

The matter of the missing password should be corrected today but  as of 15:45(3:45 PM), it hasn't been. It seems like a third trip to the bank will be necessary tomorrow.

alina, 7:53 PM

We wtorek otrzymałem powiadomienie z banku, że nasz formularz 1099-INT dla celów podatkowych jest gotowy do pobrania. Kliknąłem na niego i pojawił się wyskakujący ekran z poleceniem wprowadzenia hasła wysłanego SMS-em. Jednak jeszcze go nie otrzymałem. Napisałem wiadomość do banku i w odpowiedzi otrzymałem, że skoro Joan jest głównym płatnikiem, to formularz został wysłany do niej. Sprawdziłem jej wiadomości, ale nic tam nie było. Kolejna wiadomość została wysłana z informacją, że zmieniliśmy głównego płatnika na mnie z powodu demencji Joan. W głównym biurze w Warszawie nie było żadnej informacji na ten temat.

Zamiast czekać, aż wymienimy nowe e-maile, pojechaliśmy do banku, aby wyjaśnić problem. Zajęło to około dwóch godzin, a nowy SMS został wysłany na telefon Joan, który był w domu.

Po powrocie do domu otrzymałem nowy kod hasła SMS, ale kiedy próbowałem go użyć, nie został zaakceptowany. Tak więc dzisiaj muszę tam  wrócić , aby dowiedzieć się, dlaczego to nie działa. Powinienem obciążyć bank za mój czas i benzynę, za problem powstały po ich stronie.

Demencja Joan przeszła na kolejny etap. Rano, Joan patrząc mi prosto w twarz przez 2 godziny  nie wiedziała,  kim jestem. W końcu musiałem pokazać jej mój dowód osobisty oraz zdjęcia z naszego ślubu. Serce się kraje, gdy widzę, jak to się zaczyna. Miałem nadzieję, że mamy jeszcze kilka lat razem

No comments:

Post a Comment