Monday, May 21, 2018

Lovely Day

A lovely day today for another walk around and see the beauty of this world we were given. I am so tired of hearing, watching, seeing about death and destruction on those rare occasions when the TV comes on before I can switch to an external drive to watch something educational. I find a lot on YouTube that I put on external drives to view on the big screen. I particularly like the TedTalks programs and, of course, Espa帽ol com Juan. He speaks at a higher level than I am ready for but still, I do get some things out of it. Besides that, he is very funny in the way he expresses himself.

Today Joan and I started studying today as teacher/student from the Easy Spanish book we both have. We used it in Spain but went through it so fast I knew there was a lot Joan didn't comprehend so we are going over it all again and I, I hope, can explain it to her slowly so this time it will sink in. She was satisfied with this first session so I was too. I just want to get her to the place where she is a little comfortable speaking easy Spanish sentences.

Pi臋kny dzie艅 na kolejny spacer by widzie膰 pi臋kno tego 艣wiata, kt贸ry zosta艂 nam dany. Jestem tak zm臋czony s艂uchaniem, ogl膮daniem, patrzeniem na 艣mier膰 i zniszczenie w tych rzadkich momentach, kiedy telewizor zostaje w艂膮czony i zanim mog臋 prze艂膮czy膰 si臋 na zewn臋trzny dysk, by obejrze膰 co艣 edukacyjnego. Du偶o znajduj臋 na YouTube, kt贸ry umieszczam na dyskach zewn臋trznych, aby ogl膮da膰 na du偶ym ekranie. Szczeg贸lnie podobaj膮 mi si臋 programy TedTalks i oczywi艣cie Espa帽ol com Juan. On m贸wi na wy偶szym poziomie, ni偶 jestem przygotowany, ale nadal czerpi臋 z tego kilka rzeczy. Poza tym jest bardzo zabawny w sposobie, w jaki si臋 wyra偶a.

Dzi艣 Joan i ja zacz臋li艣my si臋 uczy膰  jako nauczyciel / ucze艅 z podr臋cznika z 艂atwiejszym hiszpa艅skim ,  kt贸ry oboje mamy. U偶ywali艣my go w Hiszpanii, ale przeszli艣my przez niego tak szybko, 偶e wiedzia艂em, 偶e Joan wiele nie zrozumia艂a, wi臋c znowu to wszystko om贸wimy i mam nadziej臋, 偶e wyja艣ni臋  jej to powoli i tym razem zrozumie. By艂a zadowolona z tej pierwszej sesji, wi臋c ja te偶. Chc臋 tylko doprowadzi膰 j膮 do miejsca, w kt贸rym czuje si臋 troch臋 swobodniej wypowiadaj膮c proste zdania po hiszpa艅sku.

Un hermoso d铆a para otro paseo para ver la belleza de este mundo que se nos ha dado. Estoy tan cansado de escuchar, mirar, mirar la muerte y la destrucci贸n en esos raros momentos cuando el televisor est谩 encendido y antes de que pueda cambiar a un disco externo para mirar algo educativo. Encuentro mucho en YouTube, que pongo en discos externos para ver en la pantalla grande. Me gustan especialmente los programas TedTalks y, por supuesto, el Espa帽ol com Juan. 脡l habla a un nivel m谩s alto de lo que yo estoy preparado, pero todav铆a obtengo algunas cosas. Adem谩s, 茅l es muy divertido en la forma en que se expresa.

Hoy, Joan y yo empezamos a aprender como profesor / alumno de un manual con un espa帽ol m谩s f谩cil que los dos. Lo usamos en Espa帽a, pero lo pasamos tan r谩pido que sab铆a que Joan no entend铆a mucho, as铆 que lo discutiremos nuevamente y espero explicarlo lentamente y esta vez lo entender茅. Ella estaba feliz con esta primera sesi贸n, por lo que yo tambi茅n. Solo quiero llevarla a un lugar donde se sienta un poco m谩s c贸moda hablando una oraci贸n simple en espa帽ol.