Thursday, October 27, 2022

Opony.

Opony=tires. Today we have a set of 4 Goodyear all-season tires on the car. The size is 175/65 with a 14" rim. The total cost was 1,440 PLN($304) including balancing and mounting. It took them only 1/2 hour to make the change. However, I still had the little yellow icon warning me of low pressure in tires. As I said before, we have used all-season tires for years in the U.S. and had no regrets about using them here. Yes, it was a lot of money but considering it would have cost me almost twice as much to buy a set of winter plus a set of summer tires, I think I made the right decision.

As to the yellow warning sign, I finally resolved resetting the algorithm for the icon and now it does not appear on the dashboard.

It was such a nice day today, I took Joan to Citadela park and a long cruise through half of the park. being a weekday, there were not many people walking around. We spent about an hour and a half looking at the scenery of trees and some flowers. I did take about 40 pictures for this blog post. 

Dziś w aucie mamy komplet 4 całorocznych opon Goodyear. Rozmiar to 175/55 z felgą 14". Całkowity koszt wyniósł 1.440 zł($304) w tym wyważenie i montaż. Dokonanie zmiany zajęło im zaledwie 1/2 godziny. Jednak nadal miałem małą żółtą ikonkę ostrzegającą mnie o niskim ciśnieniu w oponach. Jak już mówiłem, używaliśmy opon całorocznych przez lata w USA i nie żałowaliśmy, że użyliśmy ich tutaj. Tak, to było dużo pieniędzy, ale biorąc pod uwagę, że kosztowałoby mnie to prawie dwa razy więcej, aby kupić zestaw opon zimowych plus zestaw opon letnich, myślę, że podjąłem właściwą decyzję.

Co do żółtego znaku ostrzegawczego, to w końcu rozwiązałem, jak ustawić ponownie ikonę i teraz światełko nie zapala się na desce rozdzielczej.

Dzisiaj był taki ładny dzień , że wziąłem Joan do parku Citadela i długi spacer przez połowę parku. A jako, ze był to  dzień powszedni, nie było wiele specerujacych  ludzi . Spędziliśmy około półtorej godziny patrząc na scenerię drzew i resztki kwiatów. Zrobiłem około 40 zdjęć do tego wpisu na blogu.  na scenerię drzew i trochę kwiatów. Zrobiłem około 40 zdjęć do tego wpisu na blogu.

No comments:

Post a Comment