Friday, March 01, 2019

Can't hear?

Joan has been complaining about not being able to hear in her left ear for a few days. I went to the farmacia to get some drops to dissolve wax in her ear but that didn't work. Being the stubborn, but lovely person she is, she refused seeing a doctor to have her ear cleaned out. Finally, after having to repeat everything I said more loudly, this morning while she was sleeping I went to the medical center and made an appointment for Monday at 8:35. She will be thrilled when I tell her the news when she wakes up. I think I will wait until breakfast is over. When she is hearing properly again I know she will be happy.

Lady luck smiled on me today at my morning cafe coffee. Carlos was sitting there and I had the opportunity to speak Spanish with him. I told him about our guest from the U.S., our trips to Murcia, Cartegna and the BIG guns. We talked also about the different attitudes between the people of the north of Spain and the south. He said southern Spaniards had better attitudes and he thought it was because of the climate being better.

10:02 KO, Joan is awake, I told her about the doctor appointment and she is fine with it. It was right after she told me she couldn't hear me when I said something. Good timing.

Tonight Mary will join us at Hotel Trabuco for the Spanish club and at 21:00 we will go to have Chinese dinner with the other group.
Joan skarżyła się, że przez kilka dni nie słyszy w lewym uchu. Poszłam na farmacię, żeby pobrać krople do rozpuszczenia wosku, ale to nie zadziałało. Będąc upartą, ale bardzo uroczą osobą, odmówiła wizyty u lekarza, aby jej ucho zostało oczyszczone. W końcu, po powtórzeniu wszystkiego, co powiedziałem głośniej, dziś rano, kiedy spała, poszedłem do centrum medycznego i umówiłem się na poniedziałek o 8:35. Będzie zachwycona, gdy powiem jej, kiedy się obudzi. Chyba poczekam do skończenia śniadania. Kiedy znowu usłyszy prawidłowo, wiem, że będzie szczęśliwa.

Lady Powertanie uśmiechnęła się do mnie dzisiaj na mojej porannej kawie w kawiarni. Carlos siedział tam i miałem okazję rozmawiać z nim po hiszpańsku. Opowiedziałem mu o naszym gościu ze Stanów Zjednoczonych, naszych wycieczkach do Murcji, Cartegny i pistoletów BIG. Rozmawialiśmy także o różnych postawach między ludźmi z północy Hiszpanii i południa. Powiedział, że południowi Hiszpanie mają lepsze nastawienie i pomyślał, że to dzięki lepszemu klimatowi.

10:02 KO, Joan się obudziła, powiedziałem jej o umówieniu się z lekarzem i nic jej nie jest. To było tuż po tym, jak powiedziała mi, że mnie nie słyszy, kiedy coś mówię. Dobre wyczucie czasu.

Dziś wieczorem Mary dołączy do nas w Hotel Trabuco dla hiszpańskiego klubu, a o 21:00 pójdziemy na kolację chińską z drugą grupą.

No comments:

Post a Comment