Thursday, September 15, 2022

A match.

Tonight there was a soccer game at the stadium some 2 miles away. I only know that because I was sitting on the balcony and I could hear the fans shouting when the local team, Lech Poznan, scored. It wasn't very loud but loud enough to let me know a match was being played. Also, when they scored, a few of the flats near us had fans watching and I could hear them. It reminded me of our first flat here when we were much closer and it was loud enough to make it sound like a stereo with the game on TV and the roar of the crowd coming through our opened windows.

In the early morning, I went food shopping and spent 225 PLN($48) for next week's food. The cost was high because I bought beef, chorizo, and olive oil, items I don't usually buy.

I was thinking tonight about the countries we have visited since we moved here. More specifically about the people, we have met(owners of flats) while using Airbnb. Several of them I am still in contact with using FB or email. When I wrote about the problem of buying Hungarian Paprika to make the Hungarian Mushroom soup, Kata, a young woman in Budapest, wrote and said she would buy it and ship it to us. At the time we met her she was single but now she has a young daughter. Kata is a school teacher in Budapest. It is a wonderful and interesting city to visit.

In the afternoon, I had my meeting with the neurologist and he said he still need results from the colonoscopy peripheral nerve damage before he could tell me if I needed to go to the hospital for more in-depth testing. I was hoping he could give me the answer today.

Dziś wieczorem na stadionie oddalonym o jakieś 2 mile odbywał się mecz piłkarski. Wiem to tylko dlatego, że siedziałem na balkonie i mogłem usłyszeć krzyki kibiców, gdy miejscowa drużyna, Lech Poznań, zdobyła bramkę. Nie było to bardzo głośne, ale wystarczająco głośne, aby dać mi znać, że rozgrywany jest mecz. Również, gdy padł gol, w kilku mieszkaniach obok nas znajdowali się kibice, którzy oglądali mecz i mogłem ich usłyszeć. Przypomniało mi to nasze pierwsze mieszkanie tutaj, kiedy byliśmy znacznie bliżej i było na tyle głośno, że brzmiało to jak stereo z grą w telewizji i rykiem tłumu dochodzącym przez nasze otwarte okna.

Wczesnym rankiem poszedłem na zakupy spożywcze i wydałem 225 zł(48$) na jedzenie na przyszły tydzień. Koszt był wysoki, ponieważ kupiłem wołowinę, chorizo i oliwę z oliwek, przedmioty, których zwykle nie kupuję.

Myślałem dziś o krajach, które odwiedziliśmy od czasu, gdy się tu przeprowadziliśmy. A dokładniej o ludziach, których poznaliśmy (właścicieli mieszkań) podczas korzystania z Airbnb. Z kilkoma z nich nadal utrzymuję kontakt za pomocą FB lub maila. Kiedy napisałam o problemie z kupnem węgierskiej papryki do zupy z węgierskich grzybów, napisała Kata, młoda kobieta z Budapesztu, która powiedziała, że kupi ją i wyśle do nas. W czasie, gdy ją poznaliśmy była samotna, ale teraz ma młodą córkę. Kata jest nauczycielką w Budapeszcie. To wspaniałe i interesujące miasto, które warto odwiedzić.

Po południu, miałem moje spotkanie z neurologiem i on mówił , że on jeszcze potrzebuje wyników od kolonoskopii obwodowego uszkodzenia nerwu zanim on mógłby powiedzieć mi jeśli potrzebowałem pójść do szpitala dla bardziej dogłębnego testowania. Miałem nadzieję , że on mógłby dać mi odpowiedź dzisiaj.

No comments:

Post a Comment