Thursday, September 29, 2022

Scam?

 I consider myself as being fairly safe when it comes to PC viruses, and scams on FB or otherwise, until today.

Last Friday, I received a call from a man, Pawel Starnewicz, who said he worked for Blockchain.com. blockchain is a type of distributed ledger technology that consists of a growing list of records, called blocks, that are securely linked together using cryptography. He said he was calling me because 10 months ago I signed up for a BitCoin account, which I did. However, I told him I did but never invested any money in it. His reply was that at that time, BitCoin was giving a $50 or $80 gift to the new sign-up. He then said that my account had $4,180 in it and it had to be moved to a bank account of mine before the next trading session or it would be blocked. Right away, red flags went off in my mind. I checked out Blockchain and it is a legitimate company so a little skepticism was removed.

The next step was to set up an account with Cinkciarz where my information would be verified and then they would transfer the money to Cinkciarz who could exchange dollars for zloties and transfer it to my bank. All of this took 2 days. Of course, they would need my bank account #, my user ID, and password. 

When I heard that, the BIG red flag appeared in my stomach. I called my bank to ask them about this and they repeated what I already knew, NEVER give your used ID and password to anyone. I also called Cinkciarz and they repeated the same thing. I alerted them and my bank as to what had transpired over the last 2 days and changed my user ID and password.

Uważam się za w miarę zabezpiecznego, jeśli chodzi o wirusy na PC, oraz oszustwa na FB lub inne, aż do dzisiaj.

W ostatni piątek otrzymałem telefon od człowieka, Pawła Starnewicza, który powiedział, że pracuje dla Blockchain.com. Blockchain to rodzaj technologii rozproszonego rejestru, która składa się z rosnącej listy rekordów, zwanych blokami, które są bezpiecznie połączone ze sobą za pomocą kryptografii. Powiedział, że dzwoni do mnie, ponieważ 10 miesięcy temu zapisałem się na konto BitCoin itak było. Jednak powiedziałem mu, że zrobiłem to, ale nigdy nie zainwestowałem w to żadnych pieniędzy. Jego odpowiedź brzmiała, że w tamtym czasie BitCoin dawał prezent w wysokości 50 lub 80 dolarów dla nowo zapisanych. Następnie powiedział, że na moim koncie znajduje się $4,180 i musi być przeniesione na moje konto bankowe przed następną sesją handlową lub zostanie zablokowane. Od razu zapaliła się czerwona w moim umyśle. Sprawdziłem Blockchain i jest to legalna firma, więc trochę sceptycyzmu zmalało.

Następnym krokiem było założenie konta w Cinkciarzu, gdzie moje informacje zostałyby zweryfikowane, a następnie przekazano by pieniądze do Cinkciarza, który mógłby wymienić dolary na złotówki i przelać je do mojego banku. Wszystko to trwało 2 dni. Oczywiście, potrzebowaliby mojego konta bankowego #, mojego identyfikatora użytkownika i hasła. 

Kiedy to usłyszałem, w moim żołądku pojawiła się DUŻA czerwona flaga. Zadzwoniłem do mojego banku, aby zapytać ich o to i powtórzyli to, co już wiedziałem, NIGDY nie podawaj nikomu swojego używanego ID i hasła. Zadzwoniłem również do Cinkciarza i powtórzyli to samo. Powiadomiłem ich i mój bank o tym, co wydarzyło się w ciągu ostatnich 2 dni i zmieniłem swój identyfikator i hasło.

No comments:

Post a Comment