Saturday, September 10, 2022

Again?

Once again. a wasted trip. I called to see if our drapes were ready in accordance to the due date. The lady told me, yes and I said I would be there in 2 hours. This required taking Joan with me and I did. When we arrived, our drapes were still on the cutting table and not finished. The only lady there told me she have been interrupted several times by new customers and the drapes would not be ready until Monday.

Instead of getting angry for the wasted time, gas money, and effort it took to get there, I just told her we would return on Monday and expect to pick them up at that time. I was angry but thought it useless to argue with her about something she had no control over, new customers.

At my morning meeting with Joanna and talking about the need to repair the wheelchair Renata brought to us, Joanna said we could get one from NFZ if our GP would write a prescription for it. It is part of the agreement for NFZ to provide minor medical equipment. I will talk to the GP on Monday and ask about it.

Po raz kolejny. Zmarnowana podróż. Zadzwoniłam, żeby sprawdzić czy nasze zasłony są gotowe zgodnie z terminem płatności. Pani powiedziała mi, że tak, a ja powiedziałem, że będę za 2 godziny. Wymagało to wzięcia ze sobą Joanny i tak też zrobiłem. Kiedy przyjechaliśmy, nasze zasłony były jeszcze na stole do cięcia i nie były wykończone. Tylko pani tam powiedział mi, że zostały przerwane kilka razy przez nowych klientów i zasłony nie będzie gotowy aż do poniedziałku.

Zamiast złościć się za zmarnowany czas, pieniądze na gaz i wysiłek, który trzeba było dostać się tam, po prostu powiedział jej, że wrócimy w poniedziałek i oczekujemy, aby je odebrać w tym czasie. Byłem zły, ale myślałem, że nie ma sensu kłócić się z nią o coś, nad czym nie miała kontroli, o nowych klientów.

Na moim porannym spotkaniu z Joanną i rozmowie o potrzebie naprawy wózka inwalidzkiego, który przywiozła nam Renata, Joanna powiedziała, że możemy go dostać z NFZ, jeśli nasz lekarz rodzinny wypisze na niego receptę. Jest to część umowy na zapewnienie przez NFZ drobnego sprzętu medycznego. W poniedziałek porozmawiam z lekarzem i zapytam o to.

No comments:

Post a Comment