Wednesday, September 14, 2022

No Paprika.

 An SMS told me that my new glasses were ready at Fieldman's so Joan and I went to pick them up. The cost was 397 PLN. They are for near and far-seeing, combined in one glass. It is the same company that made my previous glasses. It only took 1 week of waiting.

I am going to try a new recipe this week, Hungarian Mushroom soup. It specifies using Hungarian Paprika because regular paprika doesn't have the full depth of flavor. I tried local stores but couldn't find it anywhere so I will have to order it online.  I tried but they won't ship to Poland. We do have a friend in Budapest so I wrote to her and asked her to buy and ship it to us. So, the mushroom soup is on hold for now.

 SMS poinformował mnie, że moje nowe okulary są gotowe u Fieldmana, więc razem z Joanną pojechałyśmy je odebrać. Koszt wyniósł 397 zł. Są do widzenia z bliska i z daleka, połączone w jednym szkle. Jest to ta sama firma, która robiła moje poprzednie okulary. Trzeba było czekać tylko 1 tydzień.

W tym tygodniu zamierzam wypróbować nowy przepis - węgierską zupę grzybową. To określa używanie węgierskiej papryki ponieważ regularna papryka nie ma pełnej głębi smaku. Próbowałem miejscowe sklepy ale mógł znaleźć to gdziekolwiek więc będę musiał zamówić to online.  Próbowałam, ale nie chcą wysyłać do Polski. Mamy przyjaciółkę w Budapeszcie, więc napisałam do niej i poprosiłam o kupienie i wysłanie go do nas. Tak więc zupa grzybowa jest na razie wstrzymana.

No comments:

Post a Comment