Monday, December 03, 2018

Sunday again?

It's Sunday again for us. This time eating Rogale and watching NFL football highlights after a conversation with my friend from Bydgoszcz via Skype. Just another gray day in Poznań, a little rain but it's better than snow. We studied Spanish together, going over conjugations of verbs for Joan and then I went to more advanced studies. I have 4 pages of new vocabulary to finish learning before tomorrows meeting with Radek.  I've put it all into my laptop from a Polish/Spanish text book. It good for me because I  can put the Spanish, English and Polish words for each new vocabulary to improve both languages.

Currently, Joan is in the kitchen preparing the hamburgers and salad for tonight's dinner. When she is done we will listen to a video lecture on the First Pilar of Happiness.

Ponownie dla nas jest niedziela. Tym razem jedząc rogale i oglądając futbolowe mecze NFL po rozmowie z moją znajomą z Bydgoszczy przez Skype. Kolejny szary dzień w Poznaniu, mały deszcz, ale lepszy niż śnieg. Wspólnie uczyliśmy się hiszpańskiego, powtarzając koniugacje czasowników z Joanną, a następnie przeszedłem do bardziej zaawansowanej nauki. Mam 4 strony nowego słownictwa, których naukę muszę ukończyć przed jutrzejszym spotkaniem z Radkiem. Całość wklepałem do mojego laptopa z polsko-hiszpańskiej książki . Jest to dla mnie wygodne, ponieważ mogę umieścić hiszpańskie, angielskie i polskie słowa dla każdego nowego słownictwa, aby poprawić oba języki.

Obecnie Joan jest w kuchni przygotowując hamburgery i sałatkę na dzisiejszy obiad. Kiedy skończy, wysłuchamy wykładu wideo na temat First Pilar of Happiness.

No comments:

Post a Comment