Wednesday, April 10, 2019

Red Pepper

No matter how many times I go shopping I am always amazed at the size of red peppers here. Just look at the picture above comparing Joan's hand to the "normal" red pepper. It's huge..and it cost only 38 cents. You cannot find one, single, small red pepper in a store. When recipes call for a red pepper I don't think they have that size in mind.

We tried a new soft drink today, Schweppes with lemon in it. It was very good with ice. Joan likes Pepsi but in most stores it is difficult to find. Coca-Cola rules the land here.

2 weeks left. Our time is almost over and I'm not really ready to go back. Life has been easier for Joan here. She's been able to talk more with people in English and even though she continues with Spanish there is still a barrier for her to try to use it. I, on the other hand, haven't spoken in Spanish enough to fill my needs. I thought 3 months would be in daily conversations but it's been hard maintaining it. I look for every opportunity to speak Spanish and I have made progress but not enough for me.

Bez względu na to, ile razy robię zakupy, zawsze jestem zdumiony rozmiarem czerwonej papryki. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie powyżej i porównać dłoń Joan do „normalnej” czerwonej papryki. Jest ogromna ... i kosztowała tylko 38 centów. W sklepie nie możesz znaleźć ani jednej, małej czerwonej papryki. Kiedy przepisy wymagają czerwonej papryki, nie sądzę, żeby chodziło o taką wielkość.

Spróbowaliśmy dzisiaj nowego napoju bezalkoholowego, Schweppes z cytryną. Z lodem był bardzo dobry. Joan lubi Pepsi, ale trudno ją znaleźć w większości sklepów. Tutaj rządzi Coca-Cola.

Zostały 2 tygodnie. Nasz czas dobiega końca i nie jestem gotowy, by wrócić. Dla Joan życie tutaj było łatwiejsze. Była w stanie więcej rozmawiać z ludźmi w języku angielskim i mimo, że kontynuuje naukę języka hiszpańskiego, nadal ma barierę, aby próbować go używać. Z drugiej strony, ja nie mówiłem wystarczająco po hiszpańsku, aby zaspokoić moje potrzeby. Myślałem, że przez 3 miesiące będę codziennie rozmawiać po hiszpańsku, ale trudno było to podtrzymać. Szukam każdej okazji do mówienia po hiszpańsku i poczyniłem postępy, ale dla mnie za mało...........................

No comments:

Post a Comment