Thursday, September 12, 2024

Alarm

 

With the latest Ukraine drone attack on Moscow, who knows how Putin will retaliate. What's amusing is that Putin calls it a terrorist attack but makes no mention of the thousands of civilians they have killed in Ukraine the last 2 1/2 years

It seems like those last 3 days of heat are over and we are heading into autumn with 25, 21, 14 and 12 C for the next 4 days. I know winter is coming but not in any hurry for it.

Some how, I managed to put my cell in the Silent mode so my alarm didn't wake me up at 6:30 to go shopping this morning. I missed the 10% discount on food for the week. Now the phone is working correctly so tomorrow is shopping day. 

My nephew, Walter, wrote to me and told me he is back working with woods on his lathe. His latest project is making wooden Christmas tree ornaments. They look very nice in the picture above.

 Po ostatnim ukraińskim ataku dronów na Moskwę, kto wie, jak Putin weźmie odwet. Zabawne jest to, że Putin nazywa to atakiem terrorystycznym, ale nie wspomina o tysiącach cywilów, których zabił na Ukrainie w ciągu ostatnich 2 i pół roku.

Wygląda na to, że ostatnie 3 dni upałów się skończyły i wkraczamy w jesień z 25, 21, 14 i 12 C przez następne 4 dni. Wiem, że nadchodzi zima, ale nie spieszy mi się do niej.

Jakimś cudem udało mi się przełączyć komórkę w tryb cichy, dzięki czemu budzik nie obudził mnie o 6:30, żeby iść na zakupy. Przegapiłem 10% zniżki na jedzenie na tydzień. Teraz telefon działa poprawnie, więc jutro będzie dzień zakupów.

Mój siostrzeniec, Walter, napisał do mnie i powiedział, że wrócił do pracy z drewnem na tokarce. Jego najnowszy projekt to drewniane ozdoby choinkowe. Wyglądają bardzo ładnie na zdjęciu powyżej.

No comments: