Friday, September 20, 2024

Oszustwo/Scam.

This only relates to someone living in Poland. It's about a new scam.

Dla moich polskich przyjaciół i krewnych mieszkających w Polsce. Prawdziwa historia.

W zeszły wtorek otrzymałem e-mail od Generalnej Dyrekcji Bezpieczeństwa-Centralnego Biura Zwalczania Przestępczości w Technologiach Informacyjnych i Komunikacyjnych. 


Tytuł to Wezwanaie Sądowe-Potrzeba dochodzenia sądowego. Można go przeczytać poniżej.  Miałem podejrzenia, że to próba wyłudzenia danych z dowodu osobistego. Po prostu odpisałem, że popełnili błąd.
W środę otrzymałem 2 połączenia, które zostały oznaczone jako oszustwo przez mój telefon Moto 5g. Nie odebrałem. Jeden numer to 579 576 167, drugi zaczyna się od 666.


Dzisiaj miałem jeszcze 2 telefony, które pozostały bez odpowiedzi. Poszedłem też na policję i zgłosiłem sprawę, pokazując im kopię Wezwania do zapłaty.
Powiedzieli, że nie ma takiego działu, list miał zwrot @gmail, którego nigdy nie używają, a w szeregach policji nie ma rangi  pułkownik. Powiedzieli, żebym poszedł do domu i się tym nie martwił. Nie martwię się, opublikowałem to tylko po to, aby uświadomić ludziom, że tego typu oszustwa mają teraz miejsce.

No comments: