Monday, August 05, 2024

Manicure, anyone?

Today I added a new title to my work, Manicurist. Holding Joan's hands whenever I walk her somewhere, her nails dig into my hands. I asked her to cut her nails but she couldn't cut them evenly. After her second try, I felt I should help her.  They are better now but could still use a little filing,

Having our SS checks electronically sent to us makes it so much easier. Of course, now that it is extremely difficult to get a foreign check cashed, even from the U.S. Government, electronic transfer is the only way to go.

It's been kind of a dreary day today with mostly cloudy and occasional rain. I can't believe that is 23 C in the first week of August. Usually August is the hottest month of the year. Climate change doesn't always mean hotter.

I was thinking about our new friend, Josane. Too bad they don't live closer. Portuguese has always been my favorite language to learn. However, due to our love of Spain, I decided to learn that language. Josane is from Brazil and speaks Portuguese. 

Dzisiaj dodałem nowy tytuł do mojej pracy, Manicurzystka. Trzymając Joan za ręce za każdym razem, gdy ją gdzieś prowadzę, jej paznokcie wbijają się w moje dłonie. Poprosiłam ją, żeby obcięła paznokcie, ale nie mogła ich równo przyciąć. Po drugiej próbie uznałam, że powinnam jej pomóc.  Teraz jest już lepiej, ale nadal przydałoby im się trochę opiłowania,

Dzięki elektronicznemu wysyłaniu naszych czeków SS jest to o wiele łatwiejsze. Oczywiście teraz, gdy niezwykle trudno jest zrealizować zagraniczny czek, nawet od rządu USA, przelew elektroniczny jest jedynym rozwiązaniem.

Dzisiejszy dzień był trochę ponury, przeważnie pochmurny i od czasu do czasu padał deszcz. Nie mogę uwierzyć, że w pierwszym tygodniu sierpnia jest 23°C. Zazwyczaj sierpień jest najgorętszym miesiącem w roku. Zmiana klimatu nie zawsze oznacza cieplej.

Myślałem o naszej nowej przyjaciółce, Josane. Szkoda, że nie mieszkają bliżej. Portugalski zawsze był moim ulubionym językiem do nauki. Jednak ze względu na naszą miłość do Hiszpanii, postanowiłem nauczyć się tego języka. Josane pochodzi z Brazylii i mówi po portugalsku. 

No comments: