Friday, January 14, 2011

Lesson 4.

I had my lesson today with Zbyszek today and did good on the paragraph I had to memorize and say in Polish.  It sounded like I was speaking in whole senteces instead of just one word delayed until I could think of the other word that followed.  I think this is a good thing.  He also pointed out my deficency in studying the vocabulary with each lesson when he quizzed me on the accompanying words.  I didn't do so well and I need to correct that.  So I have 75 words to learn by next lesson before we can move on. :-(

I received today the Christmas CD by James Taylor.  It's a little late but I'll have it for next year so that's not so bad.


The above pictures are of cousin Preston Saia, son of Roxanne.  He's really growing up quickly. He's from the Kazmierczak side of the family.

Miałem dzisiaj lekcji ze Zbyszek dzisiaj i nie dobrze na pkt miałem zapamiętać i powiedzieć w języku polskim. Brzmiało to jak mówiłem, w całości senteces zamiast jednego słowa opóźnione, dopóki nie myślę o inne słowo, które nastąpiły. Myślę, że to dobra rzecz. Zwrócił również uwagę, mój deficency w nauce słownictwa z każdej lekcji, gdy zapytano mnie w sprawie towarzyszącego słów. Nie zrobiłem tak dobrze i muszę zaradzić. Więc mam 75 słów, aby dowiedzieć się o następnej lekcji, zanim będziemy mogli przejść dalej. :-(

Dostałem dziś Christmas CD James Taylor. To trochę późno, ale będę miał w przyszłym roku tak, że nie jest tak źle.

Powyższe zdjęcia są kuzyn Preston Saia, syn Roxanne. Jest naprawdę rośnie szybko. On jest od strony Kazmierczak rodziny.

No comments:

Post a Comment