Saturday, September 10, 2011

Cousin Marilyn.

Marilyn Mapes on the right side.





Don't know how many of you know that our cousin, Marilyn Mapes, has been having a fantastic adventure this summer working in Alaska in a lodge. She's been posting pictures she has taken on FB and I'm envious :-) The scenery is magnificent and the latest pictures, with Autumn colors, are so beautiful I just had to make an album of them and post them. Any one of them could be enlarged and put up on our walls if they weren't already covered with family photos. I think it's an incredible adventure and it makes me happy that she had the initiative to take it. I met Marilyn for the first time here in Poland when she came with her daughter a few years ago to visit. I hope we meet again someday and she can tell me the story about Alaska.

It's been a busy week with the Exchange, I talked for 15 hours so far and still have 4 more hours to add today and tomorrow. I think if I can keep up this pace I should see an improvement in speaking in six months.  Already two people I have been talking with for two months have told me I'm getting better but it's hard to notice the difference from my side.  I hope they are right.

We've gone over the list of places to see and visit in Prague and now it's just a matter of choosing the ones we want to see.  There are far to many to see in just four days so we have to be selective in our choices. A week from tomorrow we'll be on our way by car.

Nie wiem jak wielu z was wie, że nasz kuzyn, Marilyn Mapes został o fantastyczną przygodę tego lata pracy na Alasce w lodge. Ona była wysyłania zdjęć brała na FB i jestem zazdrosny :-) Sceneria jest wspaniała i najnowsze zdjęcia z kolorami jesieni, są tak piękne po prostu musiałem nagrać płytę z nich i po nich. Każdy z nich może być powiększone i umieszczone na naszych ścianach, gdyby nie były już pokryte zdjęć rodzinnych. Myślę, że to niesamowita przygoda i to mnie cieszy, że miała inicjatywę do jej podjęcia. Poznałem Marilyn po raz pierwszy tutaj w Polska, kiedy przyszła z córką kilka lat temu z wizytą. Mam nadzieję, że spotkamy się znów kiedyś i ona może mi powiedzieć, opowieść o Alasce.

To był pracowity tydzień z Exchange, rozmawiałem w ciągu 15 godzin do tej pory i wciąż jeszcze 4 godziny, aby dodać dziś i jutro. Myślę, że jeśli mogę utrzymać to tempo powinno widzę poprawę w mowie w ciągu sześciu miesięcy. Już dwie osoby Rozmawiałem z dwóch miesiącach powiedział mi, że jestem coraz lepszy, ale trudno zauważyć różnicę z mojej strony. Mam nadzieję, że mają rację.

Poszliśmy na listę miejsc do zobaczenia i wizyty w Pradze, a teraz to tylko kwestia wyboru te, które chcesz zobaczyć. Istnieje wiele do wielu, aby zobaczyć w zaledwie cztery dni, więc musimy być selektywne w naszych wyborach. W tydzień od jutra będziemy na naszej drodze przez samochód.

No comments:

Post a Comment