Thursday, December 27, 2018

3 Birthdays & visitors.



In years past, today was a celebration of two birthdays, my son, Eric and my sister, Tami. Unfortunately, with the passing of my son last March the celebration is only in memory now. I can only look up and wish him a Happy 50th Birthday. It's painful to know I will never see him again except in the many pictures I have or, if I am lucky, in a dream.

The second birthday celebration is for my sister, Tami, her 60th birthday. It's hard to believe she has that many years already and I have 74. Time has flown by so quickly and like with Eric, I missed too many years of their lives growing up. Those are things I cannot change so I am grateful for these years we have been together, even long distance, thanks to modern technology, It is amazing how many family members I have seen grow up, in pictures, due to the internet.

Now I have added a third birthday celebration, cousin Amy Sassenberg, who came to stay with us last October from Washington state. Today she is 56.

Yesterday I spoke with Carmelo for 1 1/2 hours and we corrected each others mistakes speaking in English and Spanish. It's been great having him available through Skype to help me progress in Spanish. Having a real Spanish native speaker makes it easier to correct words I learn from the course I use because it is written in more Mexican/Spanish and some words they use for English words are completely different in Spain.

It's always nice to have visitors. Today our friend, Marcin Śniegocki and his daughter, Zosia, came to our flat bring us cookies made by his wife, Dorota. They have been doing this for the last 3 or 4 years and we appreciate it. We spent an hour or so talking, drinking coffee and eating ciasto I brought from Elite. Marcin is a very successful manager of the Shimano company in Poland and Zosia is a young lawyer in Kraków. I've been able to watch Zosia grow from a 15 year old teenager into a young woman. She is very smart and speak the English language well. Marcin is always interesting to talk to. We don't see him enough.

W poprzednich latach obchodziliśmy dziś dwa urodziny, mój syn, Eric i moja siostra, Tami. Niestety, wraz z odebraniem mojego syna w marcu, uroczystość jest teraz tylko w pamięci. Mogę tylko spojrzeć w górę i życzyć mu szczęśliwych 50. urodzin. To bolesne wiedzieć, że już nigdy go nie zobaczę, z wyjątkiem wielu zdjęć, które mam lub, jeśli mam szczęście, we śnie.

Drugie urodziny są dla mojej siostry, Tami, z jej 60. urodzin. Trudno uwierzyć, że ma już tyle lat i mam 74 lata. Czas płynął tak szybko i jak z Ericem, tęskniłem za zbyt długim czasem dorastania. To są rzeczy, których nie mogę zmienić, więc jestem wdzięczny za te lata, kiedy byliśmy razem, nawet na odległość dzięki nowoczesnej technologii. To niesamowite, jak wielu członków rodziny dorastałem, na zdjęciach, dzięki internetowi.

Teraz dodałem trzecie urodziny, kuzynki Amy Sassenberg, która przybyła do nas w październiku ze stanu Washington. Dziś ma 56 lat.

Wczoraj rozmawiałem z Carmelo przez 1,5 godziny, a my poprawialiśmy nawzajem błędy w mówieniu po angielsku i hiszpańsku. Wspaniale było mieć go za pośrednictwem Skype'a, aby pomóc mi w postępach w języku hiszpańskim. Posiadanie prawdziwego hiszpańskiego native speakera ułatwia poprawianie słów, których uczę się na kursie, którego używam, ponieważ jest napisany bardziej po meksykańsku / hiszpańsku, a niektóre słowa, których używają dla angielskich słów, są zupełnie inne w Hiszpanii.

Zawsze miło jest gościć. Dziś nasz przyjaciel, Marcin Śniegocki i jego córka, Zosia, przyjechali do naszego mieszkania przynieść ciasteczka wykonane przez jego żonę, Dorotę. Robią to przez ostatnie 3 lub 4 lata i doceniamy to. Spędziliśmy około godziny rozmawiając, pijąc kawę i jedząc ciasto, które przyniosłem z Elity. Marcin jest bardzo skutecznym managerem firmy Shimano w Polsce, a Zosia jest młodym prawnikiem w Krakowie. Byłem w stanie obserwować, jak Zosia wyrasta z piętnastoletniej nastolatki w młodą kobietę. Jest bardzo inteligentna i dobrze mówi po angielsku. Marcin jest zawsze ciekawy z kim porozmawiać. Nie widzimy go wystarczająco.

No comments:

Post a Comment