Saturday, March 02, 2019

Aguilas

Last night at 19:00 we, Joan, Mary and I, went to Hotel Trabuco for the Spanish club meeting. We all met in a different room, smaller, and it was a bit more noisier and harder to hear each other. Joan and Mary sat at a table with Pedro to help them and I was at a table with Angel. the man from last week. My digital recorder decided not to record but, fortunately, Angel showed me how to use my phone to record our meeting so I can listen to it again and pick out the words I didn't know. It will have a lot of background noise so I will have to really listen well to it.

Today, another beautiful day, the three of us took a 1 hour trip to Aguilas. It's a city west of Ribera where, like Ribera, it is Carnival time. The internet said today is only the selection of the Queen so we were not expecting too much but were surprised. The main streets were filled with people in all types of different costumes, the restaurants were packed with people and music was everywhere. We parked the van at the marina and started walking in search of a place to have lunch. It wasn't easy to find. Most of them had their places already reserved and we had to walk a good distance until we found the Sam Sam Bar-Cafeteria. Joan and Mary had salads and I had a salmon sandwich.

Sitting next to us were 2 young Spanish girls and one of them, in English, asked if Joan had a husband for her hair. I didn't understand what she meant until I figured out she meant a rubber band for her hair. She just didn't know the correct word in English. We all laughed but I said we didn't have one.

When we were done we walked back toward the van taking pictures of the colorfully dressed people.

Back home at 18:00, Mary went home and Joan and I had dinner.

Ostatniej nocy o 19:00 my, Joan, Mary i ja, udaliśmy się do hotelu Trabuco na hiszpańskie spotkanie klubowe. Wszyscy spotkaliśmy się w innym pokoju, mniejszym, i było trochę głośniej i trudniej się było usłyszeć. Joan i Mary siedzieli przy stole z Pedro, aby im pomóc, a ja siedziałem przy stole z Angelem. mężczyzna z zeszłego tygodnia. Moja cyfrowa nagrywarka postanowiła nie nagrywać, ale na szczęście Angel pokazał mi, jak używać mojego telefonu, aby nagrać nasze spotkanie, aby móc go ponownie słuchać i wybierać słowa, których nie znałem. Będzie miał dużo szumu w tle, więc będę musiał go dobrze słuchać.

Dziś kolejny piękny dzień, nasza trójka odbyła 1-godzinną podróż do Aguilas. To miasto na zachód od Ribera, gdzie podobnie jak Ribera, jest to czas karnawału. Internet powiedział, że dzisiaj jest tylko wybór królowej, więc nie spodziewaliśmy się zbyt wiele, ale byliśmy zaskoczeni. Główne ulice wypełnione były ludźmi w różnego rodzaju strojach, restauracje były pełne ludzi, a muzyka była wszędzie. Zaparkowaliśmy furgonetkę w marinie i ruszyliśmy w poszukiwaniu miejsca na lunch. Nie było łatwo znaleźć. Większość z nich miała już zarezerwowane miejsca i musieliśmy iść dość daleko, dopóki nie znaleźliśmy baru Sam Samad-Cafe. Joan i Mary mieli sałatki, a ja kanapkę z łososiem.

Obok nas siedziały dwie młode Hiszpanki, a jedna z nich po angielsku pytała, czy Joan ma męża za włosy. Nie rozumiałem, co miała na myśli, dopóki nie zrozumiałem, że ma na myśli gumkę do włosów. Po prostu nie znała poprawnego słowa po angielsku. Wszyscy się śmialiśmy, ale powiedziałem, że ich nie mamy.

Kiedy skończyliśmy, wróciliśmy do furgonetki, robiąc zdjęcia kolorowo ubranych ludzi.

Po powrocie do domu o 18:00 Mary poszła do domu, a Joan i ja jedliśmy obiad.


No comments:

Post a Comment