Wednesday, April 12, 2023

Good(Surprising)News.

My Polish taxes are done and I was a little shocked at how much money Joan and I would get back. It is much more than I imagined. The tax laws were changed last year, and there is a big increase this year. Now, this year is an election year and some might think that is why the returned money is greater. Could it be to get voters to vote for those politicians who caused the change? I don't know.

Also, we finally received our deposit back for the flat in Spain. It took some time because the BIC code was not correct. I went to the bank today to get the correct one and when I got home, I checked our account. Somehow, the transfer went through before I sent the correct code.

Even though it is officially springtime, we don't have much in the way of warmer weather or blue skies.

Moje podatki w Polsce zostały zrobione  i byłem trochę zszokowany tym, ile pieniędzy, Joan i ja, odzyskamy. Jest to znacznie więcej niż sobie wyobrażałem. W zeszłym roku zostały zmienione przepisy podatkowe i w tym roku jest duży zwrot. Obecny rok jest rokiem wyborczym i niektórzy mogą pomyśleć, że dlatego zwrot jest większy. Czy może chodzić o to, aby skłonić wyborców do głosowania na tych polityków, którzy spowodowali zmiany? Nie wiem.

Również w końcu otrzymaliśmy zwrot naszego depozytu za mieszkanie w Hiszpanii. Zajęło to trochę czasu, ponieważ kod BIC był nieprawidłowy. Poszedłem dziś do banku po poprawny, a po powrocie do domu sprawdziłem nasze konto. Jakimś cudem przelew przeszedł, zanim wysłałem poprawny kod.

Mimo, że oficjalnie jest wiosna, nie mamy zbyt wiele zmian w kwestii wyższej temperatury czy błękitnego nieba.

No comments:

Post a Comment