Wednesday, October 25, 2023

Happy!

When I was teaching guitar and bass to students years ago, one of my most obstinate students was John Falstrom. He objected to learning how to read music and a few other things. Despite his obstinacy, I continued teaching him because I liked his energy to learn. After stopping teaching, I never knew what happened to him until 20 or so years ago when I paid a visit to the old studio where I taught. Someone tapped me on my shoulder and when I turned around, I didn't recognize who it was until he told me his name. Then, it all came back to me. He filled me in on his life and his pursuit of the bass. He went on to study music formally, became an excellent bassist, began teaching the bass, and wrote a theory book for bass players at all levels. I received a copy of it today and find it very interesting. I haven't seen anything like it since the days when Mel Bay was the biggest producer of playing methods. I am very happy for John and the small part I played in his music education.

John wrote back to me on Facebook. "Dave...You were my best and favorite bass teacher of all time....I must mention this to people all the time...Huge Influence on me Dave! Great memories of our bass sessions...Thanks for being you!!

Mike Adams

Dave, I learned under John Falstrom for like 6 or 7 years. All during the time he was writing that masterpiece. He and that book's contents shaped me into the player I am today.

John replied,. "Mikey, you deserve all the kudos for all the hard work you put into EADG 4 and your bass playing.... Just keep it going.....(Dave, your cool bass style of teaching bass lives on!).

It feels good to know I have made an impact for the better in someone's life.

Kiedy lata temu uczyłem gry na gitarze i basie, jednym z moich najbardziej upartych uczniów był John Falstrom. Sprzeciwiał się nauce czytania nut i kilku innym rzeczom. Pomimo jego uporu, kontynuowałem naukę, ponieważ podobała mi się jego energia do nauki. Po zaprzestaniu nauczania nigdy nie dowiedziałem się, co się z nim stało, aż do 20 lat temu, kiedy odwiedziłem stare studio, w którym uczyłem. Ktoś stuknął mnie w ramię, a kiedy się odwróciłem, nie rozpoznałem, kto to był, dopóki nie powiedział mi swojego imienia. Wtedy wszystko do mnie wróciło. Opowiedział mi o swoim życiu i pasji do basów. Studiował muzykę, stał się doskonałym basistą, zaczął uczyć gry na basie i napisał książkę  na ten temat dla basistów na wszystkich poziomach Dzisiaj otrzymałem jej kopię i uważam, że jest bardzo interesująca. Nie widziałem czegoś podobnego od czasów, gdy Mel Bay był największym przedstawicielem  metod gry na basie. Jestem bardzo szczęśliwy z powodu Johna i małej roli, jaką odegrałem w jego edukacji muzycznej.

John odpisał mi na Facebooku. "Dave... Byłeś moim najlepszym i ulubionym nauczycielem basu wszech czasów.... Muszę o tym wspominać ludziom cały czas... Wywarleś na mnie ogromny wpływ, Dave! Mam wspaniałe wspomnienia z naszych sesji basowych... Dzięki, że jesteś!!!

Mike Adams

Dave, uczyłem się pod okiem Johna Falstroma przez jakieś 6 czy 7 lat. Wszystko w czasie, gdy pisał to arcydzieło. On i treść tej książki ukształtowały mnie jako wykonawcę, którym dzisiaj jestem. John odpowiedział. "Mikey, zasługujesz na wszystkie pochwały za całą ciężką pracę włożoną w EADG 4 i twoją grę na basie.... Po prostu nie przestawaj..... (Dave, twój fajny styl nauczania gry na basie żyje!). Dobrze jest wiedzieć, że wywarłem wpływ na czyjeś życie.

No comments:

Post a Comment