Thursday, March 07, 2024

3 Hours.

Natalia returned from her U.S. visit and came today. It allows me 3 hours out of the house to take care of tasks I need to take care of.

First, I went to the Apteka to pick up Joan's next three months of diapers. To my surprise, the price has actually come down. WOW! Normally I pay 156 PLN($39) for the three-month supply, Today, I paid 104 PLN($26). I was happy.

Next, I went to the butcher shop to buy the 1/2 kilogram of beef I needed to make tonight's dinner, spaghetti and meatballs. It's a crock pot dinner so I need to have it all together by 14:30(2:30). When I finished, I went to the Rynek.

It's the first time I've been there after the renovation finished. The sun was shining but it was still cold so I didn't take Joan. However, I did take a lot of pictures for her to see when I returned home. I walked around taking the pictures for an hour and by then my time was up.

I returned home at 14:00.

If you have any interest:

https://www.kyivpost.com/post/29155. Intense NATO surveillance over the Black Sea.

https://www.kyivpost.com/post/29135. US Mulls Tapping $200M Army Funds for Ukraine.

Natalia wróciła z wizyty w USA i dzisiaj przyjechała. To pozwala mi na 3 godziny bycia poza domem, aby zająć się sprawami, które tego wymagają. 

Po pierwsze, poszedłem do apteki, aby odebrać pieluchy dla Joan na kolejne trzy miesiące. Ku mojemu zaskoczeniu cena faktycznie spadła. WOW! Normalnie płaciłem 156 PLN (39 USD) za trzymiesięczny zapas, dziś zapłaciłem 104 PLN (26 USD). Byłem szczęśliwy.

Następnie poszedłem do sklepu mięsnego, aby kupić 1/2 kilograma wołowiny, której potrzebowałem na dzisiejszy obiad zlozony ze spaghetti i klopsików. Jest to obiad jednogarnkowy, więc muszę mieć wszystko razem do 14:30 (2:30pm). 

Kiedy skończyłem zakupy poszedłem na Rynek, gdzie byłem po raz pierwszy po zakończeniu remontu. Świeciło słońce, ale wciąż było zimno, więc tym razem nie wziąłem ze sobą Joan. Zrobiłem jednak wiele zdjęć, aby mogła je obejrzeć po moim powrocie do domu. Chodziłem dookoła przez godzinę robiąc zdjęcia i wtedy był czas , by zbierać się do domu. Wróciłem do domu o 14:00. 

Jeśli jesteś zainteresowany: 

https://www.kyivpost.com/post/29155. Intensywny nadzór NATO nad Morzem Czarnym.

https://www.kyivpost.com/post/29135. USA rozważa wykorzystanie 200 mln dolarów funduszy wojskowych dla Ukrainy.


No comments:

Post a Comment